Plata prin terminale electronice, considerata avantajoasa de peste 44 la suta dintre romani
Data publicarii: 10-10-2012 | Finante-Banci
Un procent de 44,8 la suta dintre romani considera ca plata facturilor prin terminale electronice instalate in magazine este cea mai avantajoasa metoda de plata, potrivit unui studiu Daedalus Millward Brown, comandat de operatorul PayPoint.
" 44,8% dintre romanii intervievati considera ca plata facturilor prin terminale electronice instalate in magazine este cea mai avantajoasa metoda, in timp ce plata la casieriile furnizorilor este preferata de doar 21,95%. In clasament urmeaza oficiile postale, cu 11,5%, plata la ghiseul bancilor, 11,2%, plata direct prin ATM, in banci, 6,1%, prin internet, 3,9% si numai 0,5% prin debit direct", arata studiul, remis, marti, AGERPRES.
Cercetarea da si informatii despre comportamentul de plata, una dintre concluziile principale fiind prioritizarea platii facturilor, in defavoarea altor tipuri de cheltuieli.
Majoritatea romanilor (63,7 %) isi planifica bugetul avand in vedere mai intai plata facturilor, in timp ce, la polul opus, 12,75% dintre ei sustin ca nu isi fac nicio planificare a bugetului.
Comportamentul atent si responsabil este reflectat si de raportarea romanilor cu privire la termenul limita de plata - 52,4% declara ca isi platesc intotdeauna facturile inainte de scadenta, 39,65% platesc frecvent inainte de scadenta, in timp ce doar 7,95% declara ca isi platesc facturile frecvent sau chiar intotdeauna dupa scadenta.
In ceea ce priveste timpul petrecut lunar pentru plata tuturor facturilor, 75% dintre utilizatorii serviciilor PayPoint estimeaza ca petrec mai putin de 10 minute pe luna in acest scop, in timp ce doar 11,7% dintre non-utilizatorii PayPoint reusesc aceasta performanta; astfel majoritatea celor care prefera alte metode de plata pierd pana la o ora lunar pentru a achita toate facturile.
Romanii prefera in continuare plata in numerar pentru achitarea facturilor, peste 90% dintre ei optand pentru aceasta varianta, in detrimentul platii cu cardul, se mai arata in studiul mentionat.
PayPoint Romania este principalul operator de plati in numerar si incarcare electronica prin puncte de retail.
Studiul a fost realizat de Daedalus Millward Brown la nivel national, in perioada 19-26 martie 2012, pe un esantion de 1.000 de persoane (utilizatori si non-utilizatori ai serviciilor companiei PayPoint), in magazine partenere PayPoint selectate din mediul urban si mediul rural.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall