Guvernul esueaza al doilea an consecutiv in a deschide un tronson la Autostrada Transilvania. Pentru 52 de kilometri s-au cheltuit jumatate din banii alocati pentru proiect

Data publicarii: 18-10-2012 | Economie

Guvernul va esua si in acest an, al doilea consecutiv, in tentativa de a inaugura macar un tronson din Autostrada Transilvania pe langa cei doar 10 kilometri din 2010, o autostrada care trebuia executata in opt ani, dar care nici dupa aproape zece ani de la avizare nu are data certa de finalizare.

Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu compania americana Becthel care trebuia executat pana cel tarziu in 2012. Pe fondul disputelor politice initiate de partidele care s-au succedat la guvernare si fara bani alocati de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat intr-un ritm lent, iar pana in prezent nu au fost executati decat 52 kilometri.

Pentru acest tronson de doar 52 kilometri construiti intr-un interval de sapte ani, statul a cheltuit pana in prezent 5,6 miliarde lei, reprezentand mai mult de jumatate din totalul fondurilor care ar fi trebuit alocate pentru intregul proiect.

Ultima inaugurare a fost organizata la sfarsitul anului 2010 si a vizat o portiune de doar 10 kilometri din tronsonul Campia Turzii-Gilau, totalul lucrarii executate reprezentand putin peste 10% din traseul total.

Dupa ce contractul cu Bechtel a fost renegociat, astfel incat compania americana sa finalizeze doar doua tronsoane deja incepute si celelalte sa fie scoase la licitatie, guvernantii au promis ca in noiembrie 2012 va fi deschisa circulatia auto si pe tronsonul de autostrada Suplacu de Barcau-Bors.

Integral in Gandul.info

Ultimele stiri pe BankNews.ro: