Pretul unei RCA poate fi triplu fata de cea mai ieftina polita din piata

Data publicarii: 26-11-2012 | Finante-Banci

Situatia se aplica in functie de compania care o emite, reiese din datele afisate pe site-urile care incheie online astfel de contracte

Pretul unei asigurari RCA incheiata pentru acelasi autovehicul si sofer poate fi de doua sau trei ori mai ridicat decat cea mai ieftina polita disponibila pe piata, in functie de compania care o emite, reiese din datele afisate pe site-urile care incheie online astfel de contracte, informeaza Mediafax. Astfel, in varianta pentru sase luni, cea mai ieftina polita RCA costa 161 lei, iar cea mai scumpa poate fi incheiata pentru 534 lei. Pentru 12 luni, polita RCA are un pret minim de 293 lei si unul maxim de 1.007 lei. 

Conform legii, polita RCA este obligatorie. Prin intermediul acestui contract de asigurare, persoanele prejudiciate in urma unui accident auto produs din vina conducatorului auto asigurat primesc despagubiri pentru daunele materiale si/sau vatamarile corporale suferite. Scopul politei este ca persoanele pagubite sa primeasca obligatoriu despagubiri pentru daunele suferite, independent de situatia materiala a celui care a produs paguba.

Sanctiunile

Potrivit Codului Rutier, soferilor depistati fara RCA li se vor retine talonul masinii si placutele de inmatriculare. In 2011, veniturile din subscrieri RCA au cumulat aproape 2 miliarde de lei si au reprezentat un sfert din totalul pietei de asigurari generale si de viata. 

Alaturi de politele facultative auto CASCO, care anul trecut au generat tot 2 miliarde de lei, cele doua tipuri de contracte de asigurare au o pondere de peste 50% din veniturile industriei. 

Prin practicarea de tarife scazute la RCA, companiile reusesc, pe termen scurt, sa atraga numerosi clienti si, implicit, sa isi majoreze veniturile din subscrieri si cota de piata. Pe de alta parte, un nivel scazut al preturilor la RCA nu poate fi sustenabil pe termen lung, in conditiile in care cresterea portofoliului de polite va avea ca efect si majorarea frecventei daunelor si a despagubirilor pe care asiguratorul trebuie sa le achite. In plus, valoarea parcului auto national s-a modificat semnificativ in ultimii zece ani, masiniile fiind mai scumpe, si a condus la cresterea daunei medii. 

Integral in Curierul Natiponal

Ultimele stiri pe BankNews.ro: