Pretul unei RCA poate fi triplu fata de cea mai ieftina polita din piata
Data publicarii: 26-11-2012 | Finante-Banci
Situatia se aplica in functie de compania care o emite, reiese din datele afisate pe site-urile care incheie online astfel de contracte
Pretul unei asigurari RCA incheiata pentru acelasi autovehicul si sofer poate fi de doua sau trei ori mai ridicat decat cea mai ieftina polita disponibila pe piata, in functie de compania care o emite, reiese din datele afisate pe site-urile care incheie online astfel de contracte, informeaza Mediafax. Astfel, in varianta pentru sase luni, cea mai ieftina polita RCA costa 161 lei, iar cea mai scumpa poate fi incheiata pentru 534 lei. Pentru 12 luni, polita RCA are un pret minim de 293 lei si unul maxim de 1.007 lei.
Conform legii, polita RCA este obligatorie. Prin intermediul acestui contract de asigurare, persoanele prejudiciate in urma unui accident auto produs din vina conducatorului auto asigurat primesc despagubiri pentru daunele materiale si/sau vatamarile corporale suferite. Scopul politei este ca persoanele pagubite sa primeasca obligatoriu despagubiri pentru daunele suferite, independent de situatia materiala a celui care a produs paguba.
Sanctiunile
Potrivit Codului Rutier, soferilor depistati fara RCA li se vor retine talonul masinii si placutele de inmatriculare. In 2011, veniturile din subscrieri RCA au cumulat aproape 2 miliarde de lei si au reprezentat un sfert din totalul pietei de asigurari generale si de viata.
Alaturi de politele facultative auto CASCO, care anul trecut au generat tot 2 miliarde de lei, cele doua tipuri de contracte de asigurare au o pondere de peste 50% din veniturile industriei.
Prin practicarea de tarife scazute la RCA, companiile reusesc, pe termen scurt, sa atraga numerosi clienti si, implicit, sa isi majoreze veniturile din subscrieri si cota de piata. Pe de alta parte, un nivel scazut al preturilor la RCA nu poate fi sustenabil pe termen lung, in conditiile in care cresterea portofoliului de polite va avea ca efect si majorarea frecventei daunelor si a despagubirilor pe care asiguratorul trebuie sa le achite. In plus, valoarea parcului auto national s-a modificat semnificativ in ultimii zece ani, masiniile fiind mai scumpe, si a condus la cresterea daunei medii.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut