Numarul petitiilor depuse la CSA, in crestere cu peste 64%, in primele 9 luni

Data publicarii: Astazi, 05-12-2012 | Finante-Banci

Numarul petitiilor inregistrate la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a inregistrat o crestere de 64,04% in primele noua luni ale anului in curs, ajungand la 8.520, comparativ cu 5.194, cate au fost depuse in intervalul ianuarie - septembrie 2011, potrivit datelor publicate marti in buletinul lunar al CSA.

Repartizarea petitiilor pe clase de asigurare arata ca ponderea cea mai mare o au cele inregistrate pe clasa asigurarilor auto obligatorii (RCA si carte verde) cu  63,63% din numarul total, fiind inregistrate 5.421 de petitii, cu 41,25% mai multe decat in aceeasi perioada a anului 2011. 

Cele 5.421 de petitii incadrate in segmentul asigurarilor obligatorii RCA reprezinta 0,11% din volumul total al contractelor RCA incheiate in aceasta perioada. 

Din analiza petitiilor inregistrate, se constata ca aspectul cel mai frecvent reclamat este neplata despagubirilor solicitate, respectiv recalcularea valorii despagubirilor, a valorilor de rascumparare pentru asigurarile de viata. De asemenea, s-au constatat probleme de comunicare intre asigurati/pagubiti si reprezentantii societatilor de asigurare. 

Pe clasa asigurarilor facultative CASCO s-au inregistrat 1.800 de petitii, reprezentand 21,13% in total, cu 115,57% mai multe fata de aceeasi perioada din 2011. 

Petitiile inregistrate pe clasa asigurarilor de viata au fost in numar de 208, reprezentand 2,44% din total, cu 18,18% mai multe decat in aceeasi perioada a anului trecut. 

In ceea ce priveste modalitatea de finalizare a petitiilor inregistrate la CSA, pana la data de 6 noiembrie, 58,38% din totalul petitiilor depuse, respectiv 4.974, au fost in favoarea petentilor, in 3.510 din cazuri acestia primind plata despagubirilor solicitate. 

Ca neintemeiate au fost considerate 3.486 de petitii, pe o serie de considerente, cum ar fi: dinamica accidentelor, asa cum a fost declarata de parti, nu s-a confirmat prin investigatiile proprii efectuate de reprezentantii societatilor de asigurare sau prin rapoartele de expertiza tehnica efectuate de experti tehnici extrajudiciari, prin acestea stabilindu-se faptul ca evenimentele s-au produs din alte cauze si in alte imprejurari fata de cele declarate, necunoasterea de catre asigurati a conditiilor contractelor de asigurare facultative incheiate, pretentii de despagubire care exced cadrul legal, in sensul ca solicitarile formulate de petenti nu se incadrau in prevederile actelor normative in vigoare la data producerii evenimentului asigurat sau erau contrare prevederilor contractuale stipulate - avarii preexistente, clauze de excludere, respectiv riscuri neacoperite prin contractele de asigurare. 

CSA subliniaza ca in analiza efectuata nu au fost cuprinse reclamatiile formulate de unitatile reparatoare service in nume propriu sau in numele petentilor, intrucat obiectul reclamatiilor il constituie nerespectarea/respectarea defectuoasa de catre societatile de asigurare a conditiilor prevazute in contractele/conventiile de colaborare incheiate intre parti, contracte care sunt de natura comerciala si nu se supun normelor CSA. 

Analiza celor 715 petitii transmise de unitatile reparatoare service a fost facuta separat, mai spune CSA. 

Sursa: AGERPRES

Ultimele stiri pe BankNews.ro: