Topul magazinelor care au atras cei mai multi clienti de Black Friday
Data publicarii: 07-12-2012 | IT&C
Un roman din zece dintre cei care au auzit despre evenimentul Black Friday au facut cumparaturi de la retailerii care au avut promotii in weekendul 23-25 noiembrie. Aproximativ doi din cinci au preferat varianta online. ECONOMICA.NET va prezinta clasamentul magazinelor in functie de numarul de cumparatori de Vinerea Neagra.
Al doilea Black Friday "sarbatorit" in Romania a creat mare agitatie printre retaileri dar si in randul consumatorilor, mare parte dintre ei afland pentru prima data ca pe 23 noiembrie, dupa moda americana, multe magazine vor avea reduceri importante de pret. In doar cateva saptamani, awareness-ul evenimentului Black Friday a crescut de doua ori si jumatate, pana la 69,8% din populatie, conform unui studiu realizat de compania de cercetare Daedalus Millward Brown. 11,1% dintre romanii care au aflat despre acest eveniment au si cumparat cate ceva in weekendul 23-25 noiembrie.
De unde au cumparat romanii
Conform studiului, 38,1% dintre consumatori au ales de Black Friday sa cumpere online, iar marele castigator al evenimentului in functie de numarul de consumatori a fost eMAG.ro, de unde au cumparat 21,1% dintre respondentii la studiu.
Urmeaza Flanco, cu 18,4%; Altex+Mediagalaxy cu 12,3%; Domo - 9,4%; Carrefour - 8,6%;Metro - 2,8%; evomag.ro - 2,2%; PCGarage.ro -1,6%; Kaufland - 1% si nu in ultimul rand .Azerty.ro, Clickshop.ro, Cel.ro - 0,6%
Ce au cumparat
Cei mai multi romani s-au folosit de reducerile de Black Friday pentru a-si completa sau inlocui produsele electrocasnice din gospodarie : 44,4% din achizitiile de Black Friday au reprezentat produse din aceasta categorie. Pe locul doi si trei in preferintele romanilor s-au plasat tot produse din electroIT: segmentul IT&C (in care au fost incluse laptopurile, telefoanele sau tabletele) a reprezentat 30% din achizitii, in timp ce electronicele (televizoare, aparatura foto-video etc.) au reprezentat alte 24,3% dintre cumparaturi. De Black Friday, romanii au optat si pentru alte categorii de produse - segmentele de fashion, cosmetic sau food au atras 23,2% dintre cumparaturi . Jucariile au reprezentat 2,4% din achizitii in timp ce doar 2% dintre romani au optat pentru produsele de bricolaj.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut