Topul magazinelor care au atras cei mai multi clienti de Black Friday

Data publicarii: 07-12-2012 | IT&C

Un roman din zece dintre cei care au auzit despre evenimentul Black Friday au facut cumparaturi de la retailerii care au avut promotii in weekendul 23-25 noiembrie. Aproximativ doi din cinci au preferat varianta online. ECONOMICA.NET va prezinta clasamentul magazinelor in functie de numarul de cumparatori de Vinerea Neagra. 

Al doilea Black Friday "sarbatorit" in Romania a creat mare agitatie printre retaileri dar si in randul consumatorilor, mare parte dintre ei afland pentru prima data ca pe 23 noiembrie, dupa moda americana, multe magazine vor avea reduceri importante de pret. In doar cateva saptamani, awareness-ul evenimentului Black Friday a crescut de doua ori si jumatate, pana la 69,8% din populatie, conform unui studiu realizat de compania de cercetare Daedalus Millward Brown. 11,1% dintre romanii care au aflat despre acest eveniment au si cumparat cate ceva in weekendul 23-25 noiembrie. 

De unde au cumparat romanii

Conform studiului, 38,1% dintre consumatori au ales de Black Friday sa cumpere online, iar marele castigator al evenimentului in functie de numarul de consumatori a fost eMAG.ro, de unde au cumparat 21,1% dintre respondentii la studiu.

Urmeaza Flanco, cu 18,4%; Altex+Mediagalaxy cu 12,3%; Domo - 9,4%; Carrefour - 8,6%;Metro - 2,8%; evomag.ro - 2,2%; PCGarage.ro -1,6%; Kaufland - 1% si nu in ultimul rand .Azerty.ro, Clickshop.ro, Cel.ro - 0,6%

Ce au cumparat

Cei mai multi romani s-au folosit de reducerile de Black Friday pentru a-si completa sau inlocui produsele electrocasnice din gospodarie : 44,4% din achizitiile de Black Friday au reprezentat produse din aceasta categorie. Pe locul doi si trei in preferintele romanilor s-au plasat tot produse din electroIT: segmentul IT&C (in care au fost incluse laptopurile, telefoanele sau tabletele) a reprezentat 30% din achizitii, in timp ce electronicele (televizoare, aparatura foto-video etc.) au reprezentat alte 24,3% dintre cumparaturi. De Black Friday, romanii au optat si pentru alte categorii de produse - segmentele de fashion, cosmetic sau food au atras 23,2% dintre cumparaturi . Jucariile au reprezentat 2,4% din achizitii in timp ce doar 2% dintre romani au optat pentru produsele de bricolaj.

Integral in ECONOMICA.net

Ultimele stiri pe BankNews.ro: