Cat de bine raspund bancile romanesti la telefoanele primite din partea clientilor - STUDIU
Data publicarii: 20-12-2012 | Finante-Banci
Mystery Shopping Agency a desfasurat in 2012 un studiu din aria de benchmark, in call centerele din Romania, cu focus pe 7 industrii importante: telecomunicatii, servicii bancare, servicii medicale, asigurari, operatori cablu, retail IT si farmaceutice.
Scopul acestui studiu este reprezentat de realizarea unei “radiografii” strategice a relatiilor cu clientii din Romania, cu obiectivele de a identifica zone vulnerabile si potentiale solutii de aliniere a industriei locale de customer care la modelul de business de tip “customer centricity”.
Prima impresia face diferenta. Pornind de la aceasta realitate, studiul efectuat de Mystery Shopping Agency (companie aflata sub umbrela Expo Media) a urmarit modul de abordare a clientilor in interactiunea telefonica.
Studiul, realizat din perspectiva unui client potential, s-a bazat pe cereri specifice fiecarei industrii si a evidentiat multiple aspecte strategice si statistici de interes.
Criteriile de evaluare au fost aceleasi pentru toate industriile si au luat in calcul aspecte calitative, precum: modul de preluare a apelului, identificarea corecta a solicitarii clientului, cunostintele specifice ale agentului, proactivitatea, incheierea apelului, si nu in ultimul rand, aprecierea emotionala a interactiunii, definitorie pentru impresia generala a clientului despre brandul respectiv.
Printre rezultatele studiului de piata se numara:
- In evaluarea generala a criteriilor de calitate la nivelul celor 7 industrii, cele mai bune rezultate (peste 80%) au fost obtinute in ariile “preluare apel” si “aprecierea emotionala a interactiunii”. Zonele de imbunatatire per ansamblu (sub 70%) sunt “proactivitatea” si “identificarea nevoilor clientului”;
- - s-au prezentat, au adresat intrebari deschise pentru aflarea motivului de apel;
- - au aratat deschidere in a ajuta clientul (prin tonalitatea vocii si atitudinea entuziasta);
- - au aratat disponibilitate in a prelua apelurile viitoare si au personalizat salutul de incheiere al apelului.
- - doar in proportie de 66% agentii au adresat intrebari relavante in vederea identificarii situatiei prezentate de catre client si au reluat informatiile expuse pentru confirmarea lor;
- - in proportie de 75% agentii au oferit si alte produse sau servicii care se adaptau profilului clientului si au promovat surse de informare alternative.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall