Atentie, automobilisti! Noua politie a soferilor va face legea pe sosele

Data publicarii: 14-01-2013 | Auto

Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier (ISCTR), institutie care a fost creata in 2011 pentru a deveni o veritabila politie a soferilor, va deveni mult mai puternic si va prelua toate atributiile de control ale Companiei de Autostrazi si Drumuri (CNADNR), inclusiv banii pe care aceasta ii incasa din amenzi.

Potrivit unui proiect de act normativ initiat de Ministerul Transporturilor, nici ARR (Autoritatea Rutiera), nici RAR (Registrul Auto) si nici CNADNR nu vor mai avea vreo atributie de control in domeniul transporturilor, toata activitatea urmand sa fie facuta de catre noua institutie. De fapt, mare parte din atributiile CNADNR fusesera, scriptic, trecute in subordinea noii politii a soferilor inca din 2011, dar Compania ramasese cu o importanta sursa de venituri, care va disparea si ea acum: ea se ocupa de controlul in punctele de trecere a frontiere, cu alte cuvinte incasa si amenzile pentru neplata rovinietei de catre cei care intra in tara.

In actiunile sale de control, noua politie a soferilor va avea atributii de control peste tot, la sediul companiilor de transport sau a firmelor cu activitati conexe transporturilor (a scolilor de soferi, de exemplu), in trafic si in punctele de trecere a frontierei.

Soferii trebuie sa fie atenti, pentru ca o parte din salariile celor care lucreaza la ISCTR va veni din amenzile aplicate. Mai precis, 90% din contravaloarea amenzilor aplicate de agentii constatatori se va face venit extrabugetar al institutiei. 

O chestiune politica?

Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale este in acest moment miza unei imparteli politice. O parte din CNADNR, cea care se ocupa de constructia de autostrazi, trece din subordinea Ministerului Transporturilor, post detinut de liberali, la Ministerul Marilor Proiecte, post al PSD. Transporturile ar urma sa ramana doar cu partea de exploatare si interetinere a drumurilor nationale. Se poate spune asadar ca, prin acest nou proiect, liberalii s-au asigurat ca stransul amenzilor pentru contraventii sau infractiuni rutiere va ramane in ograda Transporturilor.

Integral in ECONOMICA.net