Companiile care au cu o treime mai multe activitati comerciale peste hotare au mult mai multe sanse sa isi sporeasca profiturile in comparatie cu cei care raman acasa, conform sondajului global realizat de Regus

Data publicarii: 14-01-2013 | Afaceri

Intr-o lume a incertitudinii economice constante, companiile care au activitati comerciale la nivel international au raportat venituri si profituri semnificativ mai mari decat acele afaceri care raman pe piata interna.

50% dintre companiile globale care exporta afirma ca si-au crescut profiturile in ultimele 12 luni, comparativ cu doar 38% dintre companiile care au numai activitati comerciale pe piata nationala.

 China reprezinta cea mai importanta destinatie pentru afacerile de peste hotare, iar Europa - in ciuda preocuparilor economice constante cu privire la viitorul monedei euro - continua sa fie o piata populara si profitabila.

Aceste sunt rezultatele principale ale celui de-al doilea raport al sondajului global cu privire la export, realizat de furnizorul global de spatii de lucru Regus, care examineaza opiniile a peste de 20.000 de persoane din conducerea superioara din peste 90 de tari din jurul lumii. 

 "Sondajul nostru prezinta cu adevarat beneficiile expansiunii peste hotare,” afirma Ramona Iacob, Market Team Leader. "Exista diferente substantiale ale veniturilor si profiturilor care se pot observa clar. Orice companie - mare sau mica - care nu are deja activitati comerciale peste hotare pentru a-si largi piata ar trebui cu siguranta sa aiba acest obiectiv in varful listei de decizii pentru acest an. Indiferent daca pietele lor domestice incetinesc sau pietele straine sunt acum mai receptive la produsele lor, toate afacerile, oriunde s-ar afla, au nevoie sa isi fixeze orizonturile mai departe”.

"In afara pietelor interne, aproximativ jumatate dintre companiile globale sunt de acord ca piata din China, cu clasa de mijloc in dezvoltare si cu venituri in crestere pe cap de locuitor, este regiunea ideala pentru expansiune. Europa este considerata a doua destinatie din clasament, probabil datorita legaturilor de export pe termen lung existente in cadrul zonei Euro si a prezentei economiilor puternice precum cea a Germaniei si a Marii Britanii. Companiile care exporta afirma ca expansiunea catre noi piete nu ar trebui sa fie ceva de temut, facilitatile precum centrele de afaceri Regus pot ajuta la depasirea obstacolelor percepute precum cheltuielile cu actele si proprietatile si ofera companiilor o prezenta locala fara riscurile financiare care au fost asociate in mod traditional cu expansiunea peste hotare.”

Rezultate cheie si statistici

  • In ultimele 12 luni, 50% dintre companiile care au activitati comerciale la nivel international au afirmat ca profiturile au crescut, in comparatie cu doar 38% dintre companii care s-au concentrat pe pietele interne
  • In aceeasi perioada, 59% dintre companiile care exporta au afirmat ca veniturile lor au crescut, in comparatie cu 37% dintre firmele care s-au concentrat pe pietele interne 
  • China este cea mai populara piata cu 48% dintre companii care exporta aici. Europa (41%) si America de Nord (36%) ocupa locurile doi si trei ca popularitate urmate de pietele emergente din India (31%) si apoi America de Sud (31%).
  • Cele mai profitabile zone pentru export sunt pietele emergente si Europa.
Comunicat de presa