Tranzactiile contactless cu MasterCard PayPass si Maestro PayPass au crescut de 4 ori, la metrou si in autobuzele din Sibiu
Data publicarii: 21-01-2013 | Finante-Banci
- Campaniile cu Metrorex si Tursib s-au desfasurat in perioada 15 septembrie - 31 decembrie 2012
- Cele doua campanii au generat un total de 57.000 de tranzactii contactless cu MasterCard PayPass si Maestro PayPass
Campaniile de incurajare a platilor contactless, lansate in parteneriat cu doi operatori de transport in comun, Metrorex si Tursib, au condus la cresteri de trei cifre in ceea ce priveste numarul de tranzactii, in Bucuresti si Sibiu. Cele doua initiative au urmarit sa creeze in randul posesorilor de carduri MasterCard si Maestro obisnuinta de a plati contactless, oferindu-le un pret promotional ca imbold pentru prima tranzactie.
In trei luni si jumatate de campanie (15 septembrie - 31 decembrie), conform datelor celor doi comercianti, media lunara de tranzactionare cu MasterCard PayPass si Maestro PayPass a crescut de aproape 4 ori, in comparatie cu perioada anterioara (ianuarie-august 2012), ajungand la un total de 57.000 de tranzactii. Astfel, in Sibiu, 33.000 de bilete au fost platite direct la terminalul contactless amplasat in autobuz. Trendul pozitiv s-a pastrat si in cazul calatoriilor la metrou, unde, tot in aceeasi perioada, s-au realizat 24.000 de tranzactii contactless la turnichetii de acces.
"Plata calatoriilor din mers, dintr-o singura miscare, nu mai este de mult o tehnologie a viitorului, ci o tehnologie prezenta aici si acum”, spune Gabriel Ghita, Business Development Manager CEE, MasterCard Europe. "Timp de trei luni, reactia utilizatorilor, tradusa implicit prin cresterea semnificativa a numarului de tranzactii contactless, ne confirma faptul ca aceasta modalitate de plata are avantaje evidente si este adoptata si utilizata foarte repede de public. Plata cu PayPass in transport ajuta utilizatorii sa ajunga mai repede la destinatie, fara grija achizitionarii in avans a biletului. Cat de mult usureaza viata platile realizate cu un card bancar contactless, direct in mijlocul de transport, este demonstrat si de un studiu recent realizat de MasterCard in Londra, care arata ca unul din zece calatori a pierdut un autobuz, in decursul unui an, pentru ca nu a avut banii potriviti sau pentru ca astepta la coada la bilete.
"Daca in primele 6 saptamani de campanie, numarul tranzactiilor contactless cu PayPass deja crescuse de trei ori, in preajma sarbatorilor, traficul aglomerat, vremea neprietenoasa si goana dupa cumparaturi au determinat multe persoane sa aleaga mijloacele de transport in comun, platind calatoria rapid si simplu si beneficiind, in acelasi timp, de un pret promotional.”
Incepand cu 15 septembrie, in Bucuresti, pretul unei intrari la metrou a fost de 1,4 RON, redus de la 2 RON, tariful integral practicat de Metrorex. Si calatoriile cu autobuzele din Sibiu au venit la pachet cu un pret promotional de 0,89 RON, redus de la 1.5 RON, tariful integral practicat de Tursib. In ambele cazuri, reducerea s-a aplicat pentru platile facute cu MasterCard PayPass si Maestro PayPass.
Tehnologia PayPass permite utilizatorilor sa faca plati, simplu si rapid, prin apropierea cardurilor de un terminal contactless ce afiseaza marcile MasterCard PayPass si Maestro PayPass. Pentru efectuarea tranzactiei, clientii nu mai trebuie sa dea cardul din mana, iar pentru plati mai mici de 100 lei, nu este solicitata introducerea codului PIN sau semnarea chitantei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall