CNA a stabilit lista must carry pentru firmele de cablu
Data publicarii: 23-01-2013 | Media
Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a stabilit, marti, prin vot, lista must carry, conform art. 82 din Legea audiovizualului si Deciziei CNA nr. 72/2012.
Potrivit CNA, lista televiziunilor obligatorii la retransmisie pentru firmele de cablu pentru acest an cuprinde programele Societatii Romane de Televiziune (TVR 1, TVR 2, TVR 3, TVR News si studiourile teritoriale din Cluj, Craiova, Iasi, Targu-Mures si Timisoara), dar si TV5, cu un program inclus obligatoriu in grilele operatorilor de cablu in baza unui acord international intre Romania si Franta.
Totodata, pe lista mentionata mai figureaza televiziuni private, selectate in ordinea indicelui anual de audienta: Antena 1, Antena 3, Pro TV, Kanal D, Prima TV, Realitatea TV, National TV, B1 TV, Romania TV, OTV, Antena 2, Favorit TV, Taraf TV, Kiss TV, Euforia Lifestyle TV, Gsp TV, National 24 Plus, U Televiziune Interactiva, Music Channel, Neptun TV, Nasul TV, Transilvania Live, Look TV, H!T Music Channel, TV H2O si Inedit TV.
Potrivit Art. 82 din Legea audiovizualului, orice distribuitor care retransmite servicii de programe prin retele de comunicatii electronice, cu exceptia celor care utilizeaza exclusiv spectrul radio, are obligatia sa includa in oferta sa serviciile de programe ale Societatii Romane de Televiziune destinate publicului din Romania, precum si alte servicii de programe, libere la retransmisie si fara conditionari tehnice sau financiare, ale radiodifuzorilor privati, aflati sub jurisdictia Romaniei, in limita a 25% din numarul total de servicii de programe distribuite prin reteaua respectiva, precum si serviciile de televiziune a caror obligativitate de retransmitere este stabilita prin acorduri internationale la care Romania este parte.
Criteriul de departajare pentru radiodifuzorii privati este ordinea descrescatoare a indicelui anual de audienta.
Distribuitorii care retransmit servicii de programe au obligatia, la nivel regional si local, sa includa in oferta lor cel putin doua programe regionale si doua programe locale, acolo unde acestea exista; criteriul de departajare va fi ordinea descrescatoare a audientei.
In mediul rural, pentru retele cu mai putin de 100 de abonati, Societatea Romana de Televiziune poate asigura gratuit receptia programelor publice, in vederea retransmisiei.
In localitatile in care o minoritate nationala reprezinta o pondere mai mare de 20% distribuitorii vor asigura si servicii de transmitere a programelor care sunt libere la retransmisie, in limba minoritatii respective.
In limita posibilitatilor, distribuitorii care retransmit servicii de programe prin retele de comunicatii electronice vor include in ofertele lor de programe serviciile publice ale Societatii Romane de Radiodifuziune, ale unui program de radiodifuziune national si ale unui program de radiodifuziune local, private.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall