53 de parametri de business care, evaluati de un specialist financiar, iti pot redresa firma

Data publicarii: 23-01-2013 | Afaceri

Numarul de firme care intampina dificultati financiare va continua sa creasca si in 2013, dar managerii si actionarii vizionari pot evita aceasta situatie cu mult timp inainte apeland la un expert in redresare. Este vorba de un serviciu complex oferit de catre unul dintre cei mai vechi consultanti financiari din Romania si care implica inclusiv gestionarea efectiva pe durata procesului de implementare. 

Dan Orenstein, care are o experienta de peste 30 de ani in finante si fiscalitate, a creeat un serviciul, bazat pe analiza unui numar de 53 de parametri majori prin care evalueaza modul in care actioneaza firma analizata pe piata, inclusiv modul in care este organizata si rolurile departamentelor, furnizorii si clientii si istoricul relatiilor comerciale cu acestia, procesele interne si nivelurile de autorizare. La finalul analizei, clientul primeste un raport comprehensiv care prezinta problemele identificate si planul de solutionare si redresare a companiei. 

"Solutiile pe care le propun nu se regasesc in niciun manual si nici nu sunt general valabile. Fiecare caz este special si il tratez ca atare. Am avut un client pentru care solutia de redresare a fost sa refuze creditarea intra-grup in valuta forte si sa ia un credit in lei, cu dobanda corelata cu rata inflatiei si cu incasarile in lei. Redresarea financiara este o chestiune de evaluare corecta si apoi de implementare, monitorizare si ajustare in timp real”, a declarat Dan Orenstein, care a ajutat in ultimii 18 ani zeci de companii din Romnia sa se reorganizeze si sa se reorienteze in favoarea cresterii profitabilitatii.

Dintre acesti parametrii, mentionam:

  • 1.       Punctele tari ale organizatiei
  • 2.       Clienti cheie
  • 3.       Imbatranirea datoriilor de la clienti
  • 4.       Resursa cea mai deficitara (la niv. de companiei/departamente)
  • 5.       Solutii de finantare
  • 6.       Nivele de autorizatii
  • 7.       Gradul de rezistenta la schimbare al angajatilor de diverse nivele
  • 8.       Politica de retentie a personalului
  • 9.       Furnizori cu functii cheie
  • 10.   Riscuri juridice

In contextul in care de la un an la altul, numarul mediu de angajati ai firmelor care intra in insolventa a crescut si continua sa creasca, potrivit surselor publice, demersul Orenstein, Ostro & Associated Group este deosebit de util, mai ales ca expertiza este dublata de o abordare unica: odata planul de redresare aprobat de catre actionarii clientului, Dan Orenstein urmareste indeaproape modul de atingere a parametrilor de performanta stabiliti si pe cel de amortizare a investitiei in serviciul de redresare, in intervalul de timp agreat. 

"Este foarte important sa te asiguri ca ceea ce propui si este aplicat. Eu nu doar livrez un document, eu coordonez operatiunea de redresarea a clientului si actionez ca un ghid in implementare, asigurandu-ma de succesul acesteia indiferent de schimbarile de context sau de orice alt eveniment neprevazut”, explica Dan Orenstein. 

Despre Dan Orenstein

Dan Orenstein atre o experienta de peste 30 de ani in finante si fiscalitate, din care 18 in Romania. In 2001, el a fondat Grupul Orenstein, Ostro & Associated Group, care este format din doua companii: Orenstein, Ostro & AS specializata in audit si membra a Camerei Auditorilor Financiari din Romania, respectiv Orenstein, Ostro & ASS 2002, specializata in servicii de contabilitate si membra a Corpului Expertilor Contabili si a Contabililor Autorizati din Romania.