Petrom va finanta 10 proiecte sociale cu granturi in valoare totala de 350.000 euro

Data publicarii: 30-01-2013 | Mediu

Petrom a lansat 'Fabricat in tara lui Andrei', o competitie adresata celor care vor sa dezvolte afaceri sociale in comunitatile locale din Romania, zece proiecte urmand sa primeasca finantare, in valoare totala de pana la 350.000 euro.

Conform unui comunicat remis AGERPRS, competitia, organizata in parteneriat cu Fundatia NESsT, se adreseaza ONG-urilor, PFA-urilor (persoane fizice autorizate), SRL-urilor si intreprinderilor individuale. Inscrierea a demarat marti, 29 ianuarie, si se va incheia pe 4 martie 22013. 

Pentru a se inscrie, participantii trebuie sa aiba o idee care raspunde unei probleme sociale si poate deveni o afacere functionala. In martie, un juriu va selecta 20 dintre cele mai bune idei, iar initiatorii vor beneficia de pregatire si consultanta pentru a-si transforma ideea in plan de afaceri. Totodata, cei 20 de finalisti vor primi sprijin financiar in limita a 1.500 de euro pentru a realiza o cercetare locala in comunitatile vizate. 

Pana la finele anului, dintre cei 20 de finalisti, zece vor primi finantari pentru demararea afacerilor sociale. 

Cele 28 de comunitati pentru care se pot propune idei de afaceri sunt: Merisani, Babana (judetul Arges), Zemes, Moinesti, Comanesti (Bacau), Suplacu de Barcau, Abramut (Bihor), Corbu (Constanta), Moreni, Gura Ocnitei, Manesti, Selaru (Dambonita), Independenta, Schela (Galati), Clejani, Ghimpati, Bucsani (Giurgiu), Bustuchin, Hurezani (Gorj), Icoana (Olt), Baicoi, Boldesti-Scaieni, Telega (Prahova), Marca (Salaj), Silistea, Poeni (Teleorman), Gusoeni (Valcea) si Burcioaia (Vrancea). 

In noiembrie 2013, cele 20 de planuri de afaceri vor fi evaluate si se vor alege zece castigatori, iar fiecare dintre acestia va primi finantare nerambursabila pentru initierea afacerii. De asemenea, vor beneficia de consultanta din partea expertilor 'Fabricat in Tara lui Andrei', timp de circa un an, in domenii cheie pentru antreprenori: management financiar, legislativ, marketing si distributie. 

'Fabricat in Tara lui Andrei are doua obiective: sa creeze locuri de munca si sa rezolve o parte dintre problemele sociale ale comunitatilor romanesti. Am gandit acest proiect sub forma unei competitii complexe care, in primul rand, educa participantii in spiritul antreprenoriatului social, apoi le ofera acestora finantare pentru a pune pe picioare o afacere sustenabila. Cred ca afacerile sociale pot deveni in timp o solutie pentru problemele societatii romanesti', a declarat Mona Nicolici, manager Relatii Comunitare Petrom. 

Petrom este cel mai mare grup petrolier din Europa de Sud-Est, cu activitati in sectoarele Explorare si Productie, Gaze si Energie, Rafinare si Marketing. Grupul si-a consolidat pozitia pe piata petroliera din Europa de Sud-Est in urma unui amplu proces de modernizare si eficientizare, pentru a carui implementare au fost realizate investitii de peste 7,7 miliarde de euro in ultimii sapte ani. 

Grupul exploateaza in Romania si Kazahstan rezerve dovedite de petrol si gaze estimate la 812 milioane de barili echivalent petrol (in Romania 786 milioane barili echivalent petrol) si are o capacitate nominala anuala de rafinare de 4,5 milioane tone la sfarsitul anului 2011. 

Pe piata distributiei de produse petroliere, OMV Petrom este prezent in Romania, Republica Moldova, Bulgaria si Serbia, prin intermediul unei retele de circa 800 statii, operate sub doua branduri, Petrom si OMV. Activitatea de comercializare produse petroliere in Romania se desfasoara prin intermediul OMV Petrom Marketing, care este detinuta in totalitate de OMV Petrom. 

OMV, una dintre cele mai mari companii industriale publice din Austria, detine 51,01% din actiunile OMV Petrom. Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri detine 20,64% din actiunile OMV Petrom, Fondul Proprietatea detine 20,11%, Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare 2,03% iar 6,21% se tranzactioneaza liber la Bursa de Valori Bucuresti. 

Sursa: AGERPRES