Consumul in Romania este in scadere. Cum reactioneaza retailerii
Data publicarii: 11-02-2013 | Economie
Marii retaileri reactioneaza tot mai agresiv la comportamentul consumatorului roman, care cumpara din ce in ce mai putin. Campaniile de marketing sunt tot mai ingenioase, mai numeroase si mai avantajoase pentru clienti.
In decembrie, luna cadourilor, romanii, ca si ceilalti europeni ,au consumat mai putin decat cu un an in urma, scaderile fiind semnificative in cursul anului tercut si de la o luna la alta.
Consumul in cadere libera
Spre exemplu, in decembrie in Romania s-a resimtit cel mai mare declin in ceea ce priveste consumul, scaderea raportata de Eurostat (Institutul de Statistica al UE) fata de noiembrie fiind de 3,2%. Spre comparatie, in Spania consumul a scazut cu 2,2%, in Slovenia cu 2,1%, in timp ce polonezii au cumparat cu 2,2% mai mult, iar estonienii cu 1,9%. Ca medie, in decembrie 2012 fata de luna noiembrie a aceluiasi an consumul la nivelul UE s-a diminuat cu 0,6%, cel mai semnificativ declin inregistrandu-se pe segmentul produselor nealimentare (0,7%). Daca facem comparatie cu decembrie 2011, consumul din Romania s-a micsorat cu 3,3%, fata de de minus 2% in UE.
In acest context nu este surprinzatoare reactia marilor retaileri care se intrec in a pune in practica cele mai sofisticate campanii de marketing pentru a atrage clienti.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri