Consumul in Romania este in scadere. Cum reactioneaza retailerii
Data publicarii: 11-02-2013 | Economie
Marii retaileri reactioneaza tot mai agresiv la comportamentul consumatorului roman, care cumpara din ce in ce mai putin. Campaniile de marketing sunt tot mai ingenioase, mai numeroase si mai avantajoase pentru clienti.
In decembrie, luna cadourilor, romanii, ca si ceilalti europeni ,au consumat mai putin decat cu un an in urma, scaderile fiind semnificative in cursul anului tercut si de la o luna la alta.
Consumul in cadere libera
Spre exemplu, in decembrie in Romania s-a resimtit cel mai mare declin in ceea ce priveste consumul, scaderea raportata de Eurostat (Institutul de Statistica al UE) fata de noiembrie fiind de 3,2%. Spre comparatie, in Spania consumul a scazut cu 2,2%, in Slovenia cu 2,1%, in timp ce polonezii au cumparat cu 2,2% mai mult, iar estonienii cu 1,9%. Ca medie, in decembrie 2012 fata de luna noiembrie a aceluiasi an consumul la nivelul UE s-a diminuat cu 0,6%, cel mai semnificativ declin inregistrandu-se pe segmentul produselor nealimentare (0,7%). Daca facem comparatie cu decembrie 2011, consumul din Romania s-a micsorat cu 3,3%, fata de de minus 2% in UE.
In acest context nu este surprinzatoare reactia marilor retaileri care se intrec in a pune in practica cele mai sofisticate campanii de marketing pentru a atrage clienti.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut