Consumul in Romania este in scadere. Cum reactioneaza retailerii
Data publicarii: 11-02-2013 | Economie
Marii retaileri reactioneaza tot mai agresiv la comportamentul consumatorului roman, care cumpara din ce in ce mai putin. Campaniile de marketing sunt tot mai ingenioase, mai numeroase si mai avantajoase pentru clienti.
In decembrie, luna cadourilor, romanii, ca si ceilalti europeni ,au consumat mai putin decat cu un an in urma, scaderile fiind semnificative in cursul anului tercut si de la o luna la alta.
Consumul in cadere libera
Spre exemplu, in decembrie in Romania s-a resimtit cel mai mare declin in ceea ce priveste consumul, scaderea raportata de Eurostat (Institutul de Statistica al UE) fata de noiembrie fiind de 3,2%. Spre comparatie, in Spania consumul a scazut cu 2,2%, in Slovenia cu 2,1%, in timp ce polonezii au cumparat cu 2,2% mai mult, iar estonienii cu 1,9%. Ca medie, in decembrie 2012 fata de luna noiembrie a aceluiasi an consumul la nivelul UE s-a diminuat cu 0,6%, cel mai semnificativ declin inregistrandu-se pe segmentul produselor nealimentare (0,7%). Daca facem comparatie cu decembrie 2011, consumul din Romania s-a micsorat cu 3,3%, fata de de minus 2% in UE.
In acest context nu este surprinzatoare reactia marilor retaileri care se intrec in a pune in practica cele mai sofisticate campanii de marketing pentru a atrage clienti.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an