Consumul in Romania este in scadere. Cum reactioneaza retailerii
Data publicarii: 11-02-2013 | Economie
Marii retaileri reactioneaza tot mai agresiv la comportamentul consumatorului roman, care cumpara din ce in ce mai putin. Campaniile de marketing sunt tot mai ingenioase, mai numeroase si mai avantajoase pentru clienti.
In decembrie, luna cadourilor, romanii, ca si ceilalti europeni ,au consumat mai putin decat cu un an in urma, scaderile fiind semnificative in cursul anului tercut si de la o luna la alta.
Consumul in cadere libera
Spre exemplu, in decembrie in Romania s-a resimtit cel mai mare declin in ceea ce priveste consumul, scaderea raportata de Eurostat (Institutul de Statistica al UE) fata de noiembrie fiind de 3,2%. Spre comparatie, in Spania consumul a scazut cu 2,2%, in Slovenia cu 2,1%, in timp ce polonezii au cumparat cu 2,2% mai mult, iar estonienii cu 1,9%. Ca medie, in decembrie 2012 fata de luna noiembrie a aceluiasi an consumul la nivelul UE s-a diminuat cu 0,6%, cel mai semnificativ declin inregistrandu-se pe segmentul produselor nealimentare (0,7%). Daca facem comparatie cu decembrie 2011, consumul din Romania s-a micsorat cu 3,3%, fata de de minus 2% in UE.
In acest context nu este surprinzatoare reactia marilor retaileri care se intrec in a pune in practica cele mai sofisticate campanii de marketing pentru a atrage clienti.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză