Scandalul carnii de cal: Ancheta franceza arata ca furnizorul roman a fost de buna-credinta
Data publicarii: 15-02-2013 | Economie
Ancheta desfasurata de autoritatile franceze indica faptul ca societatea procesatoare franceza Spanghero a vandut carne de cal etichetata drept carne de vita, a declarat joi ministrul pentru problemele consumatorului, Benoit Hamon, precizand ca furnizorul roman al carui nume a fost implicat in scandal pare sa fi actionat de buna-credinta, transmite Reuters.
"Ancheta arata ca Spanghero stia ca respectiva carne de vita putea fi de cal. A existat o suspiciune puternica", a declarat ministrul pentru problemele consumatorului, Benoit Hamon, intr-o conferinta de presa.
Spanghero, furnizorul Findus, nu mai are autorizatia sanitara de a procesa carne, a mai anuntat joi guvernul francez, care a acuzat aceasta firma de "inselaciune". Autoritatile vor trimite o echipa de veterinari la sediul societatii, din sud-vestul Frantei. In functie de rezultate, guvernul va decide daca autorizatia va fi retrasa definitiv sau nu, a precizat ministrul agriculturii, Stephane Le Foll, citat de AFP.
Spanghero importase carnea de cal din Olanda si, atunci cand a facut acest lucru, se preciza ca era originara din Romania si ca era vorba de carne de cal, a explicat Benoit Hamon, potrivit agentiei spaniole de presa EFE.
El a adaugat ca grupul francez Comigel, care a pregatit la fabrica Tavola din Luxemburg preparate pentru diverse marci, ar fi trebuit sa-si dea seama ca respectiva carne de la Spanghero, atat prin culoare, cat si prin miros, nu corespundea celei de vita care era marcata pe etichete si, in plus, acestea nu precizau tara de origine.
Societatea franceza Spanghero 'stia ca revindea drept carne de vita carnea de cal care ii sosise cu eticheta vamala corespunzatoare', a mai afirmat Hamon, citat de AFP.
In opinia acestuia, intreprinderea franceza Comigel s-a facut vinovata de 'doua neglijente omitand controale pe care ar fi trebuit sa le opereze in fabrica sa din Luxemburg'.'Pe de o parte, eticheta nu era conforma cu legislatia franceza' pentru ca nu preciza decat 'carne origine UE', in timp ce ar fi trebuit sa indice unde fusesera crescute si sacrificate animalele.'Pe de alta parte, cu ocazia decongelarii, ar fi trebuit sa-si dea seama ca respectiva carne nu era de aceeasi culoare cu aceea de vita', a adaugat ministrul francez, citat de AFP.
Potrivit ministrului, 'acest trafic dura de mai multe luni' si a implicat peste 750 de tone, dintre care 550 de tone livrate catre Comigel prin intermediul societatii Tavola.
Ancheta a relevat faptul ca prin vanzarea carnii de cal, care este mai ieftina, drept carne de vita, firma Spanghero a realizat, in sase luni, castiguri suplimentare de 550.000 de euro, a spus Hammon, citat de Reuters.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut