CFR Calatori si-ar putea scoate trenurile de pe mai multe trasee paguboase. PLUS: Cat se fura in timpul unui drum cu trenul de la Bucuresti la Constanta
Data publicarii: 19-02-2013 | Economie
CFR Calatori, companie care ar urma sa aiba pana la sfarsitul lunii un manager din mediul privat, ar putea intrerupe circulatia trenurilor pe anumite rute considerate neprofitabile, cele mai costisitoare linii pentru transportatorul feroviar de calatori fiind Oravita - Anina, Gradistea - Giurgiu, Rosiori - Alexandria, Zorleni - Falciu, Medgidia - Negru Voda.
"CFR Calatori analizeaza raportul de venituri si cheltuieli pentru fiecare tren si ruta de circulatie, fiind o procedura uzuala in ultimii trei ani, si actioneaza in consecinta in scopul cresterii veniturilor si scaderii cheltuielilor. Aceste analize reprezinta baza oricarei decizii manageriale, avand ca scop reducerea costurilor operationale ale companiei si in final echilibrarea financiara a companiei", au precizat pentru gandul reprezentantii CFR Calatori.
In timpul discutiilor din Parlament privind bugetul Transporturilor, ministrul Relu Fenechiu a precizat ca o parte din infrastructura feroviara, mai exact liniile nerentabile, va fi inchiriata unor operatori privati. "Exista unele linii unde, pentru fiecare 100 de lei cheltuiti, se incaseaza un leu", a spus Fenechiu.
Ministrul a precizat ca va pune la punct o strategie prin care cele mai neprofitabile zece linii de cale ferata ar urma sa fie inchiriate unor operatori privati, iar pentru urmatoarele cele mai nerentabile zece rute ar urma sa fie achizitionate trenuri mai usoare, cu un consum de combustibil mai redus.
De la efecte la cauza: radiografia furtului de pe caile ferate
In 2012, hotii de fier vechi au adus prejudicii de aproape 20 de euro pe minut companiei de infrastructura feroviara, in timp ce in prima luna a acestui an, pierderile inregistrate de CFR S.A. din pricina furturilor de componente feroviare s-au ridicat la circa 1,1 milioane de euro, echivalentul a 24 euro pe minut, reiese din datele comunicate de companie pentru gandul.
Practic, in timpul unei calatorii cu trenul de la Bucuresti la Constanta, hotii de fier vechi aduc un prejudiciu de circa 1.500 de euro companiei de infrastructura feroviara. Daca InterCity-ul are, spre exemplu, si o intarziere de o ora - furturile de la calea ferata reprezentand principalul motiv al acestor intarzieri, potrivit oficialilor CFR Calatori- , valoarea prejudiciilor aduse de hoti numai pentru acest drum se ridica la peste 2.000 de euro, potrivit calculelor gandul.
Recent, Stirile ProTV au realizat un reportaj cu privire la decizia controversata luata de Ministerul Transporturilor privind oprirea circulatiei trenurilor InterCity pe ruta Bucuresti-Constanta.
"Mizele acestei povesti ar putea fi altele. Sindicalistii sugereaza ca sefi importanti din CFR au tot interesul ca pe ruta Bucuresti - Constanta calatorii sa aleaga microbuzele pentru ca respectivii ar avea actiuni la aceste firme de transport", noteaza sursa.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut