CFR Calatori si-ar putea scoate trenurile de pe mai multe trasee paguboase. PLUS: Cat se fura in timpul unui drum cu trenul de la Bucuresti la Constanta

Data publicarii: 19-02-2013 | Economie

CFR Calatori, companie care ar urma sa aiba pana la sfarsitul lunii un manager din mediul privat, ar putea intrerupe circulatia trenurilor pe anumite rute considerate neprofitabile, cele mai costisitoare linii pentru transportatorul feroviar de calatori fiind Oravita - Anina, Gradistea - Giurgiu, Rosiori - Alexandria, Zorleni - Falciu, Medgidia - Negru Voda.

"CFR Calatori analizeaza raportul de venituri si cheltuieli pentru fiecare tren si ruta de circulatie, fiind o procedura uzuala in ultimii trei ani, si actioneaza in consecinta in scopul cresterii veniturilor si scaderii cheltuielilor. Aceste analize reprezinta baza oricarei decizii manageriale, avand ca scop reducerea costurilor operationale ale companiei si in final echilibrarea financiara a companiei", au precizat pentru gandul reprezentantii CFR Calatori.

In timpul discutiilor din Parlament privind bugetul Transporturilor, ministrul Relu Fenechiu a precizat ca o parte din infrastructura feroviara, mai exact liniile nerentabile, va fi inchiriata unor operatori privati. "Exista unele linii unde, pentru fiecare 100 de lei cheltuiti, se incaseaza un leu", a spus Fenechiu.

Ministrul a precizat ca va pune la punct o strategie prin care cele mai neprofitabile zece linii de cale ferata ar urma sa fie inchiriate unor operatori privati, iar pentru urmatoarele cele mai nerentabile zece rute ar urma sa fie achizitionate trenuri mai usoare, cu un consum de combustibil mai redus.

De la efecte la cauza: radiografia furtului de pe caile ferate

  In 2012, hotii de fier vechi au adus prejudicii de aproape 20 de euro pe minut companiei de infrastructura feroviara, in timp ce in prima luna a acestui an, pierderile inregistrate de CFR S.A. din pricina furturilor de componente feroviare s-au ridicat la circa 1,1 milioane de euro, echivalentul a 24 euro pe minut, reiese din datele comunicate de companie pentru gandul.

  Practic, in timpul unei calatorii cu trenul de la Bucuresti la Constanta, hotii de fier vechi aduc un prejudiciu de circa 1.500 de euro companiei de infrastructura feroviara. Daca InterCity-ul are, spre exemplu, si o intarziere de o ora - furturile de la calea ferata reprezentand principalul motiv al acestor intarzieri, potrivit oficialilor CFR Calatori- , valoarea prejudiciilor aduse de hoti numai pentru acest drum se ridica la peste 2.000 de euro, potrivit calculelor gandul.

Recent, Stirile ProTV au realizat un reportaj cu privire la decizia controversata luata de Ministerul Transporturilor privind oprirea circulatiei trenurilor InterCity pe ruta Bucuresti-Constanta.

"Mizele acestei povesti ar putea fi altele. Sindicalistii sugereaza ca sefi importanti din CFR au tot interesul ca pe ruta Bucuresti - Constanta calatorii sa aleaga microbuzele pentru ca respectivii ar avea actiuni la aceste firme de transport", noteaza sursa.

Integral in Gandul.info

Ultimele stiri pe BankNews.ro: