Pasagerii curselor aeriene cu escala care ajung la destinatie cu intarzieri de cel putin 3 ore au dreptul la compensatii
Data publicarii: 27-02-2013 | Turism
Curtea de Justitie a Uniunii Europene a decis marti ca pasagerii curselor aeriene cu escala care ajung la destinatia finala cu o intarziere de trei ore sau mai mare trebuie sa primeasca o compensatie, transmite EFE.
Indemnizatia va fi primita chiar si in cazul in care cursa initiala nu a avut o intarziere de trei ore, interval care da dreptul la compensatie, potrivit jurisprudentei europene.
Aceasta compensatie se va situa intre 250 si 600 de euro in functie de distanta de zbor si va fi determinata de ultima destinatie la care ajunge pasagerul dupa ora prevazuta, a amintit Curtea intr-un comunicat.
Curtea cu sediul la Luxemburg a ajuns la aceasta concluzie dupa ce a fost consultata de Curtea Federala de Justitie a Germaniei, Bundesgerichtshof, cu privire la cazul unei pasagere, Luz-Tereza Folkerts, care a suferit o intarziere totala de 11 ore cu Air France, de la Bremen (Germania) la Asuncion (Paraguay), cu escale la Paris (Franta) si Sao Paulo (Brazilia).
Prima cursa a inregistrat o intarziere de aproape doua ore si jumatate la decolare, fata de ora initiala, fapt pentru care Folkerts a pierdut la Paris legatura cu Sao Paulo. Pasagera a fost reprogramata pentru o cursa ulterioara, tot a companiei Air France, insa, cand a ajuns la Sao Paulo, era prea tarziu pentru a prinde legatura cu Asuncion, astfel ca a ajuns la aceasta destinatie cu o intarziere de 11 ore fata de ora de sosire prevazuta initial.
Air France a fost condamnata la plata unei indemnizatii catre Folkerts, insa compania a formulat recurs la Bundesgerichtshof.
In aceasta situatie, Curtea Federala de Justitie a Germaniei a intrebat Curtea de Justitie a UE daca un pasager al unei companii aeriene poate fi compensat atunci cand, la plecare, cursa a avut o intarziere mai mica de trei ore, insa pasagerul a ajuns la destinatia finala cu o intarziere de trei ore sau mai mare fata de ora de sosire prevazuta initial.
Curtea europeana argumenteaza ca negarea dreptului la indemnizatie in cazul acestor pasageri ar insemna o diferenta de tratament nejustificata, dat fiind faptul ca si acestia sufera o pierdere de timp ireversibila.
Sentinta de marti stabileste, de asemenea, o serie de situatii in care compensatiile financiare pe care trebuie sa le plateasca transportatorii aerieni se pot atenua: conditia este ca intarzierea sa fi fost cauzata de 'circumstante extraordinare' ce nu ar fi putut fi evitate.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut