Numarul romanilor care au cont pe Facebook a depasit 5,8 milioane, in prima jumatate a lunii martie

Data publicarii: 11-03-2013 | IT&C

Numarul utilizatorilor romani ai retelei de socializare Facebook a ajuns, in prima jumatate a lunii martie, la peste 5,8 milioane, in crestere cu 3,6% fata de ultimele date publicate la sfarsitul lui ianuarie, arata statistica realizata de portalul facebrands.ro.

Potrivit sursei citate, din cei 5.806.820 posesori romani de cont Facebook, 96,96% si-au setat orasul de resedinta, iar rata de acoperire in randul populatiei este de 27,06%, respectiv de 67,69% in comunitatea internautilor. 

In ceea ce priveste regiunile in care se gasesc cei mai multi utilizatori de Facebook, Bucuresti conduce cu un numar de 1.325.160 (23,54% din total), urmat de Cluj-Napoca, cu 229.200 utilizatori (4,07%) si Iasi, cu 228.280 conturi (4,05% din total). Aflat, la inceputul acestui an, pe podium, orasul Timisoara a retrogradat, in prima jumatate din martie, pe locul 4 cu un numar de 226.600 utilizatori de Facebook (4,02% din total). 

La polul opus s-au clasat locuitorii din: Caransebes (10.960 conturi, 0,19% din total), Medgidia (10.460 conturi, 0,19%), Husi (10.120 conturi, 0,18%) si Radauti (10.020 conturi, 0,18%). 

In functie de varsta si sex, cele mai multe persoane s-au incadrat in esantionul 25-34 ani (30,1% din total), apoi cele intre 18 si 24 de ani (29,3%), intre 35-44 ani (16,1%) si 13-17 ani (14,9%). 

Totodata, barbatii raman, in continuare, cei care au cele mai multe conturi de Facebook, cu 50,85%, in timp ce femeile detin 49,15% din total. 

Din punct de vedere al starii civile a utilizatorilor de Facebook, cei mai multi (34,68%) si-au declarat statul de 'Singur/a', urmati de cei casatoriti (33,87%) si de persoanele aflate intr-o relatie (26,51%) sau logodite (4,94%). 

In clasamentul general al vedetelor autohtone cu cei mai multi fani pe Facebook continua sa conduca Inna (8,17 milioane), urmata de Alexandra Stan (2,33 milioane) si Akcent (2,06 milioane) 

La ora actuala, Facebrands.ro monitorizeaza peste 15.600 de pagini create pe Facebook de catre persoane si institutii (companii, ONG-uri etc) si arata cresterea numarului de fani al acestora pe zile si saptamani, impreuna cu alte pagini din aceeasi categorie.

Sursa: AGERPRES