Profitabilitatea, cea mai mare provocare pentru companiile de asigurari din Romania. Ce este de facut?

Data publicarii: 19-03-2013 | Finante-Banci

Cea mai mare provocare pentru societatile de asigurari este acum mentinerea pe profit. Cum vor reusi companiile, in actualele conditii de piata, sa ramana profitabile? Ar trebui sa-si uniformizeze operatiunile de back-office, daca vorbim despre mari grupuri, sa-si specializeze canalele de vanzari pe internet si aplicatii pe mobil, sa vanda mai mult prin brokeri si sa se orienteze spre corporatiile care inca ofera angajatilor polite.

Acestea sunt recomandarile expertilor Capgemini, companie de servicii de consultanta in domeniul managerial si tehnologic.    Kevin von Gamm, Chief Sales Officer (CSO) in cadrul Capgemini Romania, este de parere ca societatile trebuie sa se axeze in urmatoare perioada pe reducerea costurilor, dar si pe dezvoltarea de canale de vanzari exploatate insuficient pana acum. De exemplu, sustine el, companiile mari de asigurari, ar trebui sa-si uneasca operatiunile de back-office din mai multe tari, acolo unde grupul are filiale, si sa-si faca service-center-uri regionale. In acest fel, companiile vor reusi sa-si reduca costurile.    Pe partea de front-office, sustine Kevin von Gamm, companiile de profil ar trebui sa-si reanalizeze portofoliul de produse si sa vada ce pot vindecu profitabilitate.    "Pe segmentul asigurarilor generale, cea mai mare parte din politele vandute persoanelor fizice sunt auto, majoritatea RCA, ceea ce nu este deloc profitabil pentru ca daunele sunt mari, iar primele sunt mici. Pe celelalte categorii non-viata nu prea sunt produse, mai sunt asigurarile de locuinte, fiecare companie incearca diverse combinatii pe retail. Mai sunt si asigurarile de calatorie. Cresteri se pot inregistra in urmatoarea perioada pe internet si aplicatii pe mobil. In prezent, o cota nesemnificativa se inregistreaza pe internet", a explicat reprezentantul Capgemini Romania. 

Integral in Adevarul.ro