Profitabilitatea, cea mai mare provocare pentru companiile de asigurari din Romania. Ce este de facut?
Data publicarii: 19-03-2013 | Finante-Banci
Cea mai mare provocare pentru societatile de asigurari este acum mentinerea pe profit. Cum vor reusi companiile, in actualele conditii de piata, sa ramana profitabile? Ar trebui sa-si uniformizeze operatiunile de back-office, daca vorbim despre mari grupuri, sa-si specializeze canalele de vanzari pe internet si aplicatii pe mobil, sa vanda mai mult prin brokeri si sa se orienteze spre corporatiile care inca ofera angajatilor polite.
Acestea sunt recomandarile expertilor Capgemini, companie de servicii de consultanta in domeniul managerial si tehnologic. Kevin von Gamm, Chief Sales Officer (CSO) in cadrul Capgemini Romania, este de parere ca societatile trebuie sa se axeze in urmatoare perioada pe reducerea costurilor, dar si pe dezvoltarea de canale de vanzari exploatate insuficient pana acum. De exemplu, sustine el, companiile mari de asigurari, ar trebui sa-si uneasca operatiunile de back-office din mai multe tari, acolo unde grupul are filiale, si sa-si faca service-center-uri regionale. In acest fel, companiile vor reusi sa-si reduca costurile. Pe partea de front-office, sustine Kevin von Gamm, companiile de profil ar trebui sa-si reanalizeze portofoliul de produse si sa vada ce pot vindecu profitabilitate. "Pe segmentul asigurarilor generale, cea mai mare parte din politele vandute persoanelor fizice sunt auto, majoritatea RCA, ceea ce nu este deloc profitabil pentru ca daunele sunt mari, iar primele sunt mici. Pe celelalte categorii non-viata nu prea sunt produse, mai sunt asigurarile de locuinte, fiecare companie incearca diverse combinatii pe retail. Mai sunt si asigurarile de calatorie. Cresteri se pot inregistra in urmatoarea perioada pe internet si aplicatii pe mobil. In prezent, o cota nesemnificativa se inregistreaza pe internet", a explicat reprezentantul Capgemini Romania.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall