Bancile monitorizeaza mai atent situatia financiara a clientilor dupa explozia restantelor

Data publicarii: 14-05-2013 | Finante-Banci

Bancile au trimis in primul trimestru 441.000 de solicitari la Biroul de Credit pentru a afla informatii despre situatia financiara a clientilor pe care i-au imprumutat in trecut, numarul rapoartelor de monitorizare fiind cu 60% peste nivelul inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut.

Rapoartele de monitorizare au insumat astfel un sfert din totalul solicitarilor trimise de bancheri la Biroul de Credit, institutia care colecteaza date despre creditele acordate persoanelor fizice.

Numarul total de rapoarte emise de institutie in primele trei luni s-a ridicat la aproape 1,68 de milioane.

Bancile, care anterior solicitau in mare parte informatii despre clientii potentiali in procesul de aprobare a dosarului de credit, au inceput sa-si monitorizeze mai atent portofoliile in perioada de criza, folosind rapoartele de la Biroul de Credit pentru a afla informatii despre clientii existenti indiferent daca acestia au sau nu probleme cu plata creditelor.

  Astfel, daca un restantier nu isi onoreaza datoriile nici catre alti creditori, banca poate lua decizia de a trece la colectarea creantei respective, in timp ce daca un debitor are un comportament de plata bun, poate deveni potential client si pentru alte produse ale bancii.

Biroul de Credit, in sistemul caruia participa 35 de banci si 21 de IFN-uri, care transmit informatii negative despre creditele restante si informatii pozitive privind soldul total si numarul creditelor, a inceput in criza sa monitorizeze separat rapoartele emise la solicitarea bancilor de a afla informatii despre clientii potentiali si respectiv despre clientii existenti.

Integral in ZF.ro

Ultimele stiri pe BankNews.ro: