Piata romanaesca de telefoane mobile si smartphone-uri, mai mare cu 18% in primul trimestru STUDIU
Data publicarii: 20-05-2013 | IT&C
Valoarea totala a pietei de telefoane mobile si smartphone-uri a crescut in Romania cu 18% in primele trei luni din 2013 comparativ cu perioada similara a anului trecut, insumand 88 de milioane de euro, valoare estimata nesubventionata, releva datele unui studiu realizat de GfK TEMAX Romania.
In sectorul telecom, noile modele de smartphone-uri lansate in ultimele perioade au contribuit la cresterea segmentului de smartphone-uri cu 58%, in timp ce o scadere a cererii pentru telefoane mobile a produs o rata de crestere negativa de 29% pentru aceste produse.
Avand in vedere predominanta telefoanelor mobile din punct de vedere al unitatilor vandute si preferinta actuala a consumatorilor pentru smartphone-uri, se intrevede un mare potential pentru acest segment in 2013.
Pe zona de IT, tabletele media si perifericele au fost pe un trend crescator. In primul trimestru al anului, piata de IT a inregistrat o usoara crestere de 0,9% fata de T1 2012, ajungand la o valoare de 105 milioane de euro. Segmentul cu cea mai mare crestere a fost cel al tabletelor media, o piata tanara aflata in plina expansiune. In acest context, piata de computere portabile a inregistrat o usoara descrestere.
De asemenea, perifericele (tastaturi, mouse-i) au fost pe un trend crescator, in timp ce calculatoarele desk si monitoarele au scazut mult si continua sa piarda teren pe piata de IT.
GfK Temax este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza pietele bunurilor de folosinta indelungata. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfasurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 390.000 de puncte de vanzare la nivel mondial. Incepand cu februarie 2009, GfK Retail and Technology calculeaza indicele GfK TEMAX la nivel international, in peste 30 de tari. Este primul indicator care include toate pietele bunurilor de folosinta indelungata in tari diferite.
GfK este una dintre cele mai mari companii de cercetare de piata din lume, cu peste 12.000 de experti. In 2012, vanzarile GfK au fost de 1,51 miliarde de euro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut