Consultantii SAP Romania lanseaza in premiera mondiala o solutie dedicata companiilor din retail

Data publicarii: 21-05-2013 | Afaceri

Solutia SAP Affinity Insight permite analizarea obiceiului de cumparare al clientilor si identificarea afinitatii intre produsele comercializate

Consultantii SAP Romania, subsidiara locala a liderului mondial pe piata de solutii software de business SAP AG (NYSE: SAP), au lansat in premiera internationala solutia SAP Affinity Insight, care permite companiilor din retail sa analizeze obiceiul de cumparare al clientilor si sa identifice afinitatea intre produsele comercializate, fapt care contribuie la personalizarea ofertelor si promotiilor practicate. Analiza obiceiului de cumparare este realizata prin utilizarea datelor de la casele de marcat la nivel de produs individual cu ajutorul tehnologiei in-memory computing, asigurata de platforma analitica SAP HANA.

"Pana acum, retailerii nu aveau nici tehnologia si nici resursele necesare pentru analizarea obiceiului de cumparare la nivel individual, toate aceste statistici fiind realizate la nivel agregat. Astfel, avand in vedere avantajul competitiv pe care il ofera companiilor din retail, prin furnizarea detaliata a acestor informatii, Affinity Insight este un produs extrem de revolutionar si inovator si este realizat in premiera internationala de catre consultantii nostri din cadrul departamentului Performance & Insight Optimization, care completeaza astfel portofoliul de solutii SAP pentru acest segment”, a explicat Valentin Tomsa, directorul general al SAP Romania. 

Practic, solutia Affinity Insight este un instrument de analiza extrem de flexibil, ce permite comerciantilor sa prelucreze in timp foarte scurt datele de vanzari la nivelul cosului de cumparaturi al fiecarui client in parte, scopul fiind identificarea corelatiilor cantitative dintre anumite produse sau grupuri de produse. 

Pe baza acestor informatii, retailerii urmaresc in principal: eficientizarea promotiilor, maximizarea profitabilitatii pe cosul mediu de cumparaturi, optimizarea spatiului la raft si a plasarilor secundare.

Pana la aparitia platformei tehnologice inovatoare SAP HANA, analiza acestor date, la nivel de regiune, magazin, grupa de produse, grupe de clienti, interval orar, era anevoioasa, durand zile intregi. Acum viteza de pana la de 10.000 de ori mai mare cu care HANA proceseaza datele, fata de bazele de date traditionale, permite optimizarea ambelor etape: pregatirea promotiilor prin analiza datelor si raspunsuri rapide la intrebari de business succesive, dar si urmarirea efectului promotiilor in timp util.

"Identificarea afinitatilor intre anumite produse este posibila prin crearea unor algoritmi de calcul inovatori si unici in lume, toata aceasta metodologie fiind pusa la punct de catre consultantii SAP din Romania. Realizarea unor asemenea solutii de business complexe, de inalta calitate, este dovada profesionalismului si gradului ridicat de expertiza asigurat de angajatii SAP pe plan local”, a adaugat Valentin Tomsa.

Departamentul Performance & Insight Optimization (PIO) din Romania s-a infiintat in 2010, fiind intr-o continua crestere, si este format din tineri avand cunostinte avansate de matematica si informatica. Echipe similare mai exista doar in Statele Unite si Germania. 

"Scopul nostru este de a concepe solutii pentru probleme non standard privind optimizarea proceselor specifice de business. Affinity Insight este o prima solutie standard realizata de catre echipa PIO locala. Ne mandrim ca aceasta solutie a fost conceputa in Romania, fiind prima aplicatie autohtona care intra in portofoliul de aplicatii SAP la nivel mondial. Solutia a fost finalizata in decembrie 2012, iar primul contract de livrare a fost semnat in ianuarie 2013, ceea ce reprezinta inca o dovada a succesului aplicatiei”, a explicat Viorel Marcu, manager Performance & Insight Optimization, SAP Romania.


Ultimele stiri pe BankNews.ro: