Egalitatea intre femei si barbati pe piata muncii a inregistrat rezultate pozitive si datorita promovarii de catre Camerele de Comert si Industrie din Romania

Data publicarii: Astazi, 04-06-2013 | HR/Cariere

Camera de Comert si Industrie a Romaniei - Camera Nationala, a organizat, in parteneriat cu Roland Berger Strategy Consultants, workshop-ul national in cadrul initiativei Equality Pays Off / Egalitatea da rezultate, parte a Strategiei Directoratului General pentru Justitie privind Egalitatea intre Femei si Barbati 2010 - 2015. 

Initiativa mentionata mai sus este un demers care vizeaza atingerea unuia dintre obiectivele fundamentale ale Uniunii Europene - egalitatea intre sexe, indeosebi pe piata muncii - si se adreseaza unui numar de peste 40.000 de companii din 34 de tari europene (cele 27 de state membre UE, Croatia, Turcia, Macedonia, Serbia, Norvegia, Islanda si Liechtenstein). 

"Camerele de Comert si Industrie au fost printre primele organizatii din Romania ce s-au aliniat la curentul global de promovare a egalitatii de sanse. In acest sens prin actiunile realizate, am incercat sa raspandim aceasta gandire in intreaga comunitate de afaceri romaneasca”, se arata in mesajul de bun venit al ES Presedintele Camerei de Comert Nationale a Romaniei, Domnul Mihail M. Vlasov, transmis de dra Cristina Mihai, Director Directia de Reprezentare Camerala. De altfel, Camerele de Comert s-au implicat constant in promovarea egalitatii dintre sexe pe piata muncii, inca de la inceputul anilor 2000. 

S-au analizat pentru inceput indicatorii care arata imaginea potentialului de munca al femeilor, diferenta salariala dintre femei si barbati fiind in Romania sub media UE. Pe parcursul atelierelor s-au prezentat punctele-cheie pentru atragerea rezervei de talente din randul femeilor intr-o maniera mai eficienta. Pentru atingerea acestui scop este necesar sa fie incluse principiile egalitatii dintre femei si barbati in strategia corporatista. 

O companie poate implementa aceste deziderate prin evitarea stereotipurilor din procedeul de recrutare, apoi prin crearea unui sistem de remuneratie corect si transparent, dar si prin consolidarea echilibrului munca-viata personala al angajatilor lor. 

Aplicarea celor de mai sus intr-o companie lider mondial, progresele realizate pe aceasta linie au constituit subiectul unei prezentari tip studiu de caz sustinuta de reprezentantul Microsoft Romania, dl. Mihai Bonta. Proiectele reusite si secretele succesului in mentinerea fortei de munca de varf intr-o companie de top, cum ar fi programe de mentoring, au fost exemplificate si de dna Dragoescu, Manager Talente si Recrutare Vodafone Romania. 

Ca si in alte state europene, grupul tinta caruia i se adreseaza proiectul a fost reprezentat de lideri ai mediului de afaceri si factori decizionali, urmarindu-se evidentierea modelului de afaceri capabil sa valorifice potentialul de forta de munca feminina si sa sprijine companiile in atragerea candidatilor de top in procesul de selectie a angajatilor. Asadar manageri din companii multinationale si locale au constituit audienta acestui workshop extrem de atractiv, nu numai pentru publicul feminin. 

Prin implicarea in acest proiect, Camera Nationala  isi propune sa ajute mediul de afaceri din tara noastra sa depaseasca provocarile si eventuale discrepante care apar pe piata muncii printr-o mai buna integrare a fortei de munca feminine.


Ultimele stiri pe BankNews.ro: