Gruia Stoica (GFR): Nu este intentia mea primordiala de a da oameni afara; nu vrem sa cream probleme sociale

Data publicarii: 21-06-2013 | Economie

CFR Marfa nu este o societate usor de adus la un nivel de profitabilitate si urmeaza sa luam niste decizii destul de grele, a declarat, joi, la TVR, omul de afaceri Gruia Stoica, cel care controleaza compania Grup Feroviar Roman, declarata castigatoarea competitiei in privatizarea CFR Marfa.

"Acum exista un moment de satisfactie, dar in acelasi timp combinat de teama pentru ca CFR Marfa nu este o societate usoara de adus la un nivel de profitabilitate. Urmeaza sa luam niste decizii destul de grele. (...) Cu siguranta in anumite puncte este nevoie de restructurare, dar eu as vrea sa gasim solutii impreuna cu Ministerul Muncii si cu sindicatele, sa nu dam oameni afara. Nu este intentia mea primordiala de a da oameni afara. Nu vrem sa cream probleme sociale. M-as bucura ca impreuna cu Ministerul Muncii sa gasim solutii, sa cream si sa le dam de lucru altceva", a spus Stoica. 

CFR Marfa are 10.800 de angajati si 9.000 in grupul Grampet, in total fiind aproape 20.000 de oameni. 

"Exista o supradimensionare de personal, dar nu atat cat se vehiculeaza. O prima masura a luat-o MT, a demarat o procedura pentru 1.000 de salariati ai CFR Marfa, si cred ca mai este necesar inca un numar de 500 de angajati", a explicat omul de afaceri. 

Intrebat daca nu vor exista probleme cu legislatia antimonopol, in conditiile in care CFR Marfa impreuna cu GFR vor detine o cota de piata de 80%, acesta a precizat ca nu ar trebui sa ne raportam doar la calea ferata, ci si la coridoarele europene. 

"CFR Marfa are o cota de piata de 45%-46%, iar GFR de 34-35%, dar noi nu ne raportam strict doar pe calea ferata. Pe auto se transporta acum 90 de milioane de tone, iar pe calea ferata doar 50 de milioane de tone. De asemenea, ar trebui sa ne raportam la coridoarele europene si nu neaparat strict loco pe calea ferata. Au mai intrat si alti operatori pe piata (...) In timpul negocierilor s-a pus problema depourilor si avem un timp pentru a vinde sau gasi o solutie pentru ca sa beneficieze toti concurentii de acele depouri. Sunt multi operatori feroviari mici, din restul cotei de 20%", a explicat Stoica. 

Compania Grup Feroviar Roman a fost declarata joi castigatoare a competitiei pentru privatizarea CFR Marfa, dupa sapte ore de negocieri. 

'Dupa sapte ore de negocieri pot sa va anunt ca a iesit fumul alb. Astazi putem declara un castigator in competitia de privatizare a CFR Marfa, Grup Feroviar Roman', a declarat, joi, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu. 

Potrivit acestuia, pretul oferit de GFR este de circa 202 milioane de euro si va fi achitat integral. Pe de alta parte, GFR isi asuma investitii de aproximativ 900 milioane de lei in CFR Marfa, a precizat Fenechiu. 

Grup Feroviar Roman este o societate cu capital social integral privat, care presteaza servicii de transport feroviar de marfuri si servicii conexe transportului feroviar. GFR exploateaza un parc de 8.000 de vagoane si 260 de locomotive. In asociere cu CFR Marfa in societatea Rolling Stock, GFR a inregistrat, in 2012, un profit de 4,5 milioane euro. 

AGERPRES

Ultimele stiri pe BankNews.ro: