CNA a decis interzicerea de la difuzare a spoturilor la margarina Rama
Data publicarii: 03-07-2013 | MediaConsiliul National al Audiovizualului (CNA) a decis, in sedinta de marti, interzicerea de la difuzare a doua spoturi publicitare din cadrul campaniei "Campioni la mic dejun" si a amendat cu 10.000 de lei postul Antena 1 - emisiunea "Razvan si Dani" pentru incalcarea legislatiei audiovizuale privind publicitatea.
Consiliul a analizat campania publicitara pentru margarina Rama, "Campioni la micul dejun", pentru copiii din clasele I-IV, promovata de catre Nadia Comaneci.
In perioada 20 - 21 iunie au fost difuzate doua spoturi la margarina Rama, unul difuzat pe postul Kanal D si altul pe posturile Antena 1 si Antena 3. In spoturi apare Nadia Comaneci care promoveaza importanta micului dejun si a unei alimentatii sanatoase si echilibrate.
In opinia CNA, spoturile incurajeaza copiii sa consume margarina, care nu este un produs sanatos atunci cand este consumat in cantitati mari.
La postul Antena 1, in emisiunea "Razvan si Dani" din 21 iunie, este difuzat un material marcat P in care Nadia Comaneci vorbeste despre campania Rama - "Campioni la mic dejun". Inregistrarea a fost difuzata in cadrul unei convorbiri intre Dani Otil si un medic nutritionist. In emisiune a mai fost facuta promovare la margarina Rama, prezentandu-se "beneficiile sandvisului cu grasimi sanatoase sau cu margarina tartinabila" care contine Omega 3 si Omega 6.
Membrii CNA au considerat ca Antena 1 a incercat sa faca telepromovare, insa nu a respectat legislatia audiovizuala privind publicitatea.
Consiliul a decis ca au fost incalcate articolele 120 alin. (2) din Codul Audiovizual care stipuleaza - 'nu se vor atribui alimentelor proprietati pe care acestea nu le poseda' si alin. (3) - 'In publicitatea pentru alimente adresata minorilor este interzisa folosirea celebritatilor, personalitatilor sau medicilor. Publicitatea la alimente adresata minorilor este definita in conformitate cu codul de autoreglementare al Consiliului Roman pentru Publicitate, depozitar al Codului etic pentru publicitatea adresata copiilor referitoare la produse alimentare'.
De asemenea, CNA a mai stabilit ca a fost incalcat si articolul 27 din Legea Audiovizualului care spune ca - (1) 'Publicitatea televizata si teleshoppingul trebuie sa fie usor de identificat si trebuie sa fie separate de continutul editorial. Fara a aduce atingere utilizarii de noi tehnici publicitare, se asigura o separare prin mijloace optice si/sau acustice si/sau spatiale intre publicitatea televizata, teleshopping si, respectiv, celelalte parti ale programelor'.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall