CNA a amendat cu cate 10.000 lei posturile Nasul TV si Etno TV
Data publicarii: 18-07-2013 | MediaCNA a decis joi amendarea cu 10.000 lei a postului Nasul TV pentru difuzarea emisiunii "Istoria Medicinei", difuzate pe 3 si 25 mai, in urma unor reclamatii care vizau promovarea tratamentelor naturiste in defavoarea celui alopat, dar si postul Etno TV pentru publicitate mascata.
Reprezentantul postului Nasul TV a admis ca au fost mici incalcari ale legii, promitand intrarea in legalitate.
"Este pentru prima oara cand suntem convocati pentru acest subiect. E o emisiune care se difuzeaza saptamanal si promoveaza produsele naturiste", a spus reprezentantul Nasul TV.
Membrii CNA au sustinut in unanimitate sanctionarea emisiunii de la postul Nasul TV pentru ca a incalcat prevederile legii si codului audiovizual, stabilind ca a fost inregistrata publicitate mascata si au fost incalcate din codul audiovizual art. 101 si 128 lit d.
CNA a cerut atentie in difuzarea acestor tipuri de emisiuni care promoveaza produsele naturiste, luand in calcul si necesitatea unor verificari la radiodifuzorii locali pe aceasta tema.
De asemenea, Consiliul a luat in discutie si postul Etno TV pentru emisiunea "Sanatatea inainte de toate", transmisa pe data de 23 mai, in baza unei reclamatii din 24 mai, caruia i-a aplicat o amenda de 10.000 lei pentru publicitate mascata la produsul naturist Celadrin.
In acest context, al difuzarii emisiunilor despre tratamentelor naturiste, Laura Georgescu, presedintele CNA, a anuntat ca in luna august va avea discutii cu specialistii din cadrul Ministerului Agriculturii pentru a se elabora un cod de buna practica si un ghid de comunicare comerciala pentru suplimentele alimentare, astfel incat sa se cunoasca ce produse se pot promova si care nu.
Alexandru Jucan, membru al CNA, a propus la randul sau o intalnire cu Colegiul medicilor pentru a avea "o concluzie clara pe marginea suplimentelor alimentare si a se amenda codul audiovizualului".
"Cred ca putem stabili norme care sa spuna ce este supliment alimentar ce poate fi promovat", a punctat Jucan.
Emisiunea de teleshopping de la Taraf TV din 23 mai a fost si ea luata in dezbatere pentru publicitatea altor doua produse cu efecte vindecatoare Zeolit si Biostem. Ele apar ca sunt avizate de Institutul National de Cercetare si Dezvoltare de Bioresurse Alimentare subordonat Ministerului Agriculturii, dar ca nu au efecte vindecatoare. Legal, aceste produse au mentiuni pe eticheta de autorizare ca nu pot preveni, trata sau vindeca boli, lucru care a fost mentionat insa in timpul emisiunii.
Membrii CNA au fost de acord ca s-a comis o comunicare inselatoare si au votat in unanimitate sanctionarea postului tot cu 10.000 lei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut