Principalii operatori de telefonie mobila au difuzat circa 55.000 de reclame, in primul semestru

Data publicarii: 02-08-2013 | IT&C

Principalii operatori de telefonie mobila (Cosmote, Orange, Vodafone) au difuzat in primele sase luni ale acestui an circa 55.000 de reclame, mediile preferate fiind, in primul rand, televiziunea si radioul, potrivit raportului de monitorizare realizat de compania mediaTrust.

In intervalul 1 ianuarie - 30 iunie 2013, mediile de difuzare preferate de catre cele trei companii de telefonie mobila au fost televiziunea (44.390 reclame), urmata de radio (9.805 reclame) si presa scrisa (684 reclame). In total, au fost difuzate 54.879 reclame. 

Orange este compania cu cea mai agresiva campanie de promovare, cu 22.249 de reclame difuzate in primele sase luni ale anului.Vodafone ocupa locul doi cu 21.040 de reclame, iar Cosmote se situeaza pe locul trei cu 11.590 de reclame. 

Potrivit raportului, publicitatea Orange Romania (22.249 reclame) raportata la rate card da aproximativ 59 milioane de euro. Orange si-a derulat campania de promovare in principal la posturile TV Antena 1 (2.039 reclame), Sport.ro (1.780 reclame) si Romania TV (1.636 reclame). Kiss FM a difuzat in intervalul analizat 1.621 de reclame, iar PRO FM - 817 reclame. 

Al doilea operator ca numar de reclame inregistrate este Vodafone Romania, cu 21.040 de reclame si un rate card de aproximativ 34 de milioane de euro. Reteaua de telefonie a ales sa difuzeze cel mai mare numar de reclame la posturile TV Antena 2 (2.668 reclame), GSP TV (2.569 reclame) si Sport.ro (2.146 reclame). Kiss FM a difuzat 1.127 reclame, iar PRO FM - 971. 

Cosmote Romania a inregistrat 11.590 de reclame in primele sase luni ale anului, cu un rate card de 30 milioane de euro. Campania de promovare a Cosmote a fost mai agresiva la PRO TV (2.208 reclame), Antena 1 (1.787 reclame) si Sport.ro (1.377 reclame). Kiss FM a difuzat 1.621 reclame, PRO FM - 817, iar Radio 21 a difuzat 639 de reclame. 

Raportul mediaTrust a fost intocmit pe baza rezultatelor monitorizarii a peste 1,6 milioane reclame difuzate in intervalul 1 ianuarie - 30 iunie 2013, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio si 200 de publicatii centrale, din care peste 75.000 au fost clasificate la categoria telecomunicatii. 

Compania mediaTrust a fost infiintata in 1999 si furnizeaza servicii de monitorizare catre companii romanesti si straine. Din octombrie 2010 este detinuta in proportie de 100% de IMM - Institute of Media Monitoring din Polonia.

Sursa: AGERPRES