Anton (ARF): Piata de franciza nu va depasi 1,5 miliarde euro in 2013
Data publicarii: 13-08-2013 | AfaceriValoarea pietei de franciza nu va depasi 1,5 miliarde de euro in 2013, iar domeniile de interes raman restaurantele si cafenelele, serviciile si retail-ul, a declarat, luni, pentru AGERPRES, Constantin Anton, presedintele Asociatiei Romane de Franciza (ARF).
,,Din pacate, tendinta curenta este de stagnare. Domeniile de interes raman restaurantele si cafenelele, servicii si retail. Companiile francizoare provin atat din Europa (Italia, Franta, Turcia, Bulgaria, Grecia), SUA, Canada, cat si din Asia, in special din India, dar si din Africa de Sud', a aratat Constantin Anton.
Francizorii sunt atrasi, de regula, de zone geografice similare din punct de vedere demografic si economic cu zona de origine.
,,Un francizor care are o unitate pilot in Bucuresti va fi interesat sa isi extinda reteaua in orase mari. Insa nu este o regula generala, fiecare are propria sa politica de extindere, care ar trebui sa fie corelata cu rezultatele unor studii de fezabilitate. Ideal este ca orice francizor care se respecta sa nu inceapa procedurile de extindere fara sa analizeze temeinic daca momentul ales este unul oportun, daca pretul de intrare in franciza si celelalte costuri pot fi amortizate intr-o perioada rezonabila, in regiunile unde se doreste extinderea', a spus Anton.
ARF lucreaza, in prezent, la o serie de proiecte pentru dezvoltarea afacerilor in regim de franciza. Unul dintre aceste proiecte vizeaza realizarea de emisiuni la diverse posturi de televiziune, care vor viza, in special, franciza. De asemenea, ARF va edita un ghid de franciza, in colaborare cu specialisti din tara si strainatate, o lucrare ce va avea drept scop punerea laolalta de informatii utile pentru cei interesati de acest domeniu.
,,Factorii care influenteaza piata francizelor sunt multi si vizeaza conjunctura socio-economica, cea politica, nivelul de educatie antreprenoriala, nivelul investitional (taxa de intrare, costuri cu amenajarea spatiului, echipamente, chirii, materii prime), soliditatea afacerii respective, concurenta, competitivitatea acelei francize, pretul final al acelor produse sau servicii, alegerea francizatilor potriviti. Toate acestea pot constitui, de la caz la caz, fie o frana in extinderea unei retele de franciza, fie un stimulent in dezvoltarea sa. De asemenea, as putea mentiona cu un gust amar lipsa de interes a Guvernului si a bancilor fata de elaborarea unor programe menite sa protejeze francizorii adevarati si sa incurajeze obtinerea de credite de catre antreprenorii interesati sa devina francizati', a mai spus presedintele ARF.
In prezent, exista un interes crescut pentru zona de franciza din turism, inclusiv pe partea hoteliera.
,,Ca argument, as dori sa aduc in sprijinul meu faptul ca, la editia din acest an a IFBE, Accor Grup din Franta (prezent in Romania cu lanturile Ibis, Novotel) a lansat alte cateva branduri noi. Evolutia va fi una pozitiva, insa nu spectaculoasa, din cauza costurilor destul de piperate pe care le implica o astfel de franciza, de la cateva zeci de mii euro, pana la cateva sute de mii ori milioane de euro, in cazul hotelurilor', a mai precizat Constantin Anton.
Sursa: Agerpres.ro.
,,Din pacate, tendinta curenta este de stagnare. Domeniile de interes raman restaurantele si cafenelele, servicii si retail. Companiile francizoare provin atat din Europa (Italia, Franta, Turcia, Bulgaria, Grecia), SUA, Canada, cat si din Asia, in special din India, dar si din Africa de Sud', a aratat Constantin Anton.
Francizorii sunt atrasi, de regula, de zone geografice similare din punct de vedere demografic si economic cu zona de origine.
,,Un francizor care are o unitate pilot in Bucuresti va fi interesat sa isi extinda reteaua in orase mari. Insa nu este o regula generala, fiecare are propria sa politica de extindere, care ar trebui sa fie corelata cu rezultatele unor studii de fezabilitate. Ideal este ca orice francizor care se respecta sa nu inceapa procedurile de extindere fara sa analizeze temeinic daca momentul ales este unul oportun, daca pretul de intrare in franciza si celelalte costuri pot fi amortizate intr-o perioada rezonabila, in regiunile unde se doreste extinderea', a spus Anton.
ARF lucreaza, in prezent, la o serie de proiecte pentru dezvoltarea afacerilor in regim de franciza. Unul dintre aceste proiecte vizeaza realizarea de emisiuni la diverse posturi de televiziune, care vor viza, in special, franciza. De asemenea, ARF va edita un ghid de franciza, in colaborare cu specialisti din tara si strainatate, o lucrare ce va avea drept scop punerea laolalta de informatii utile pentru cei interesati de acest domeniu.
,,Factorii care influenteaza piata francizelor sunt multi si vizeaza conjunctura socio-economica, cea politica, nivelul de educatie antreprenoriala, nivelul investitional (taxa de intrare, costuri cu amenajarea spatiului, echipamente, chirii, materii prime), soliditatea afacerii respective, concurenta, competitivitatea acelei francize, pretul final al acelor produse sau servicii, alegerea francizatilor potriviti. Toate acestea pot constitui, de la caz la caz, fie o frana in extinderea unei retele de franciza, fie un stimulent in dezvoltarea sa. De asemenea, as putea mentiona cu un gust amar lipsa de interes a Guvernului si a bancilor fata de elaborarea unor programe menite sa protejeze francizorii adevarati si sa incurajeze obtinerea de credite de catre antreprenorii interesati sa devina francizati', a mai spus presedintele ARF.
In prezent, exista un interes crescut pentru zona de franciza din turism, inclusiv pe partea hoteliera.
,,Ca argument, as dori sa aduc in sprijinul meu faptul ca, la editia din acest an a IFBE, Accor Grup din Franta (prezent in Romania cu lanturile Ibis, Novotel) a lansat alte cateva branduri noi. Evolutia va fi una pozitiva, insa nu spectaculoasa, din cauza costurilor destul de piperate pe care le implica o astfel de franciza, de la cateva zeci de mii euro, pana la cateva sute de mii ori milioane de euro, in cazul hotelurilor', a mai precizat Constantin Anton.
Sursa: Agerpres.ro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut