Falimentele si supravietuitorii crizei: cinci ani de victime si de castigatori in retailul electroIT
Data publicarii: 13-08-2013 | Diverse
K-Tech Ultra Pro, Hollywood Music & Film, Flamingo sau Best Computers. Brand-uri puternice, aparent solide, dar pe care criza economica le-a lovit puternic, prabusindu-le in timp record. Unele companii au fost salvate prin fuziuni, altele pur si simplu au disparut de pe piata, ramanand, ca amintire a lor, doar sigle invechite sau spatii care si in prezent isi cauta proprietar.
In cei cinci ani de criza, aproape toate magazinele de retail IT "de cartier” au disparut, fiind scoase de pe piata sau achizitionate de "greii” industriei - Flanco, Altex, Domo, K-Tech Ultra Pro, Depozitul de Calculatoare, printre ei.
"Clientii incep sa migreze de la magazinul de proximitate de la coltul strazii lui, mai mic, spre «magazinul destinatie», care este de regula un magazin mai mare, mai generos din toate punctele de vedere. Clientul de astazi a trecut de comoditate, nu mai vrea sa ia decizii pe o gama restransa de produse. Pe langa acest factor, unii oameni chiar se relaxeaza in magazine mari de IT si electronice, isi petrec timpul liber acolo, petrec ore in sir uitandu-se la produse, «clatindu-si ochii», vazand ce mai este nou. De aceea, magazinele mici nu mai sunt atat de rentabile”, spunea in martie 2008 Dragos Simion, pe atunci CEO al Flamingo.
In cateva luni, urma sa loveasca criza economica iar in putin timp brandul Flamingo sa fie scos de pe piata, "inghitit” de Flanco. Acesta din urma intra ulterior in insolventa, dupa 21 de luni consecutive de pierderi - septembrie 2008-iunie 2010. Compania a fost ulterior salvata, fiind achizitionata.
Afirmatiile lui Dragos Simion s-au dovedit a fi insa adevarate: magazinele de mici dimensiuni au disparut aproape complet, supravietuind doar companiile ce au avut fondurile necesare pentru deschiderea de magazine cu suprafete mari; concurenta online isi spune de asemenea cuvantul, eMag.ro crescand de la venituri de doar 15 mil. de euro in 2007 la venituri de 153 mil. de euro in 2012.
Compania a crescut de 10 ori in plina criza economica.
Nu acelasi lucru se poate spune despre alti playeri de pe piata.
K-Tech Ultra Pro, candva companie care "se lauda” cu o cota de piata de 12,8%, afaceri de 75 mil. de euro si profit de 138.000 de euro in 2007, a trebuit sa renunte la cei peste 600 de angajati dupa ce a fost lovita de faliment, in 2009, la doar un an dupa instaurarea recesiunii.
Integral in Wall-Street.ro.
In cei cinci ani de criza, aproape toate magazinele de retail IT "de cartier” au disparut, fiind scoase de pe piata sau achizitionate de "greii” industriei - Flanco, Altex, Domo, K-Tech Ultra Pro, Depozitul de Calculatoare, printre ei.
"Clientii incep sa migreze de la magazinul de proximitate de la coltul strazii lui, mai mic, spre «magazinul destinatie», care este de regula un magazin mai mare, mai generos din toate punctele de vedere. Clientul de astazi a trecut de comoditate, nu mai vrea sa ia decizii pe o gama restransa de produse. Pe langa acest factor, unii oameni chiar se relaxeaza in magazine mari de IT si electronice, isi petrec timpul liber acolo, petrec ore in sir uitandu-se la produse, «clatindu-si ochii», vazand ce mai este nou. De aceea, magazinele mici nu mai sunt atat de rentabile”, spunea in martie 2008 Dragos Simion, pe atunci CEO al Flamingo.
In cateva luni, urma sa loveasca criza economica iar in putin timp brandul Flamingo sa fie scos de pe piata, "inghitit” de Flanco. Acesta din urma intra ulterior in insolventa, dupa 21 de luni consecutive de pierderi - septembrie 2008-iunie 2010. Compania a fost ulterior salvata, fiind achizitionata.
Afirmatiile lui Dragos Simion s-au dovedit a fi insa adevarate: magazinele de mici dimensiuni au disparut aproape complet, supravietuind doar companiile ce au avut fondurile necesare pentru deschiderea de magazine cu suprafete mari; concurenta online isi spune de asemenea cuvantul, eMag.ro crescand de la venituri de doar 15 mil. de euro in 2007 la venituri de 153 mil. de euro in 2012.
Compania a crescut de 10 ori in plina criza economica.
Nu acelasi lucru se poate spune despre alti playeri de pe piata.
K-Tech Ultra Pro, candva companie care "se lauda” cu o cota de piata de 12,8%, afaceri de 75 mil. de euro si profit de 138.000 de euro in 2007, a trebuit sa renunte la cei peste 600 de angajati dupa ce a fost lovita de faliment, in 2009, la doar un an dupa instaurarea recesiunii.
Integral in Wall-Street.ro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut