Cum incearca gigantul Google sa schimbe piata de servicii de cablu si internet din SUA

Data publicarii: 16-08-2013 | IT&C
Serviciul Fiber, considerat "copilul de aur" al Google, furnizeaza internet la viteza de 1 GB pe secunda, dar este disponibil deocamdata in doar cateva orase din SUA

De la trimiterea unor baloane alimentate cu panouri solare in stratosfera pana la oferirea accesului gratuit la internet wi-fi in parcuri, Google investeste in tacere sute de milioane de dolari in servicii de internet inovatoare care in viitor ar putea reprezenta o amenintare pentru companiile de cablu si cele telecom, scrie agentia Thomson Reuters.

Google a anuntat ca intentioneaza sa ofere acces gratuit la internet prin wi-fi in 7.000 de cafenele Starbucks de pe continentul american, inlocuind astfel serviciile oferite de compania telecom AT&T.

Gigantul IT american a solicitat autoritatilor din SUA acces la spectrul radio si a lansat 30 de baloane solare deasupra sudului Oceanului Pacific, concepute pentru a oferi servicii de internet in regiuni indepartate.

Compania a investit de asemenea in Google Fiber, serviciul de cablu TV si internet de mare viteza care a fost lansat in Kansas City la finalul anului trecut si care va fi extins in curand si in orasele din statul american Utah.

Serviciul Fiber furnizeaza internet la viteza de 1 GB pe secunda, de 100 de ori mai rapid decat media din SUA.

Google este multumita de raspunsul primit pana acum din partea clientilor din Kansas si ar putea extinde serviciul Fiber si in alte orase din SUA, potrivit unor surse apropiate situatiei.

"Fiber este considerat acum «copilul de aur» al Google pentru ca primeste multe laude din partea celor care il folosesc", a spus un fost membru al Google Access, un grup condus de vicepresedintele Milo Medin care se ocupa de proiectele companiei legate de furnizarea serviciilor de internet.  Pe masura ce Google furnizeaza tot mai mult continut audio si video pentru dispozitivele mobile, a devenit tot mai necesar sa se asigure ca are suficienta banda.

Proiecte precum Fiber ar putea ajuta compania sa isi creasca veniturile peste afacerea motorului de cautare si sa obtina mai multe informatii despre obiceiurile clientilor pentru ca anunturile publicitare sa aiba un efect mai mare.

Integral in Zf.ro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro: