GfK Romania: Internetul a ajuns, in aprilie, la o acoperire nationala de 53%

Data publicarii: 26-08-2013 | IT&C

Acoperirea Internetului la nivel national a ajuns, in aprilie 2013, la 53%, in timp ce, la nivel urban, aceasta a atins 63% in randul persoanelor cu varsta de peste 15 ani, arata rezultatele studiului FutureBuy, publicat, luni, de GfK Romania.

Potrivit cercetarii, desfasurata pe un esantion reprezentativ pentru populatia urbana utilizatoare de Internet, cu varste intre 15 si 45 de ani, 70% dintre cei chestionati declara ca Internetul a devenit un instrument de cumparare foarte util, iar 44% mentioneaza ca retelele sociale au devenit la fel de importante ca si alte surse de informatii pentru a face cele mai bune alegeri de produse. 

Daca in momentul de fata smartphone-ul este folosit cu precadere pentru a compara preturi (44% dintre detinatorii care s-au informat online sau au cumparat online in ultimele sase luni), pentru a cauta informatii si recenzii (42%) si pentru a localiza magazine (42%), si alte tipuri de comportamente incep sa apara: verificarea disponibilitatii unui produs (31%) sau scanarea de coduri QR (22%). 

Anul trecut, ponderea smartphoneurilor in total vanzari a atins 25%, iar numarul de tablete vandute a crescut de aproape cinci ori fata de 2011. 

Studiul GfK FutureBuy integreaza toate aceste date si ofera mai multe detalii despre influenta tehnologiei asupra comportamentului de cumparare, despre experienta de cumparare online versus offline sau despre noul tip de cumparator informat si implicat. 

Cercetarea a fost desfasurata online, pe un esantion de 600 de repondenti din panelul online AskGfK. 

Prezenta pe piata locala din 1992, GfK Romania este, de peste 12 ani, institutul numarul 1 de cercetare de piata, cu o cifra de afaceri de aproape 11 milioane euro, in 2011. Activitatile GfK Romania sunt structurate in doua sectoare, Consumer Experiences si Consumer Choices.

Sursa: AGERPRES