CONSILIUL CONCURENTEI PRELUNGESTE PERIOADA DE CONSULTARE PUBLICA A ANGAJAMENTELOR FORMULATE DE ORANGE, RCS & RDS., COSMOTE SI VODAFONE
Data publicarii: 29-08-2013 | IT&CConsiliul Concurentei extinde pana la data de 16.09.2013 perioada de consultare publica a propunerilor de angajamente formulate de companiile Cosmote Romanian Mobile Telecommunications S.A., Orange Romania S.A., RCS & RDS S.A. si Vodafone Romania S.A. in cadrul investigatiei privind un posibil abuz de pozitie dominanta savarsit de fiecare dintre operatorii de telefonie mobila in propria retea.
Prin prelungirea acestei perioade, autoritatea de concurenta doreste sa ofere tuturor persoanelor interesate posibilitatea de a analiza impactul pe care il pot avea asupra activitatii lor angajamentele formulate de cele 4 companii
Reamintim ca pe site-ul institutiei au fost publicate angajamentele propuse de Cosmote, Orange, RCS & RDS si Vodafone pentru inlaturararea ingrijorarilor concurentiale ce au condus, in 2011, la declansarea din oficiu a investigatiei referitoare la o posibila discriminare in ceea ce priveste nivelul tarifului pentru serviciul de terminare a apelurilor la punctele mobile ale retelei individuale (a fiecarui operator mobil).
Cei patru operatori practica tarife diferentiate de terminare a apelurilor in functie de originea acestora (apeluri initiate si terminate in aceeasi retea, respectiv apeluri initiate intr-o retea si terminate in alta retea). Diferenta dintre tarifele pentru apeluri initiate si terminate in aceeasi retea si cele pentru apelurile initiate intr-o retea si terminate in alta retea este excesiva.
Acest lucru poate conduce la prejudicierea consumatorilor care vor plati tarife mai mari si poate afecta mediul concurential din acest domeniu prin limitarea dezvoltarii retelelor mai mici, mentinerea artificiala a cotelor pe piata de retail, afectarea migrarii utilizatorilor catre alte retele etc
Dupa analiza observatiilor formulate de catre terti, Consiliul Concurentei poate solicita partilor modificarea propunerilor si poate decide acceptarea sau respingerea angajamentelor.
Angajamentele partilor sunt monitorizate pe o perioada stabilita prin decizie a Consiliului Concurentei, verificarea indeplinirii acestora fiind realizata de catre autoritatea de concurenta sau de catre un mandatar desemnat in acest sens.
In cazul neindeplinirii angajamentelor, compania poate fi sanctionata cu amenda de pana la 10% din cifra de afaceri. Pe parcursul procedurii Consiliul Concurentei poate redeschide la cerere sau din oficiu investigatia, daca se constata anumite nereguli.
Ingrijorarile concurentiale si continutul angajamentelor formulate de catre intreprinderile Orange Romania S.A., RCS & RDS S.A., Cosmote Romanian Mobile Telecommunications S.A., si Vodafone Romania S.A. in cadul investigatiei sunt publicate pe pagina de Internet a autoritatii de concurenta, la adresa: http://www.consiliulconcurentei.ro.
Consiliul Concurentei invita persoanele fizice sau juridice interesate de actiunile intreprinderilor investigate pe pietele relevante sa trimita observatii cu privire la angajamentele propuse de Orange Romania S.A., RCS & RDS S.A., Cosmote Romanian Mobile Telecommunications S.A., si Vodafone Romania S.A. pana la data de 16 Septembrie 2013, prin fax la nr. 021.405.45.12, prin e-mail la adresa servicii@consiliulconcurentei.ro sau prin posta la adresa Piata Presei Libere nr. 1, corp D1, sector 1, Bucuresti, cod postal 013701.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut