Studiu EY: Tranzactii in scadere in trimestrul al treilea 2013 in sectorul bunurilor de consum
Data publicarii: 14-01-2014 | EconomieActivitatea de tranzactionare in sectorul bunurilor de consum a cunoscut un usor declin in trimestrul al treilea din 2013 comparativ cu trimestrul anterior, marcand cel mai scazut nivel trimestrial in ceea ce priveste volumul de tranzactii din ultimele 12 trimestre analizate. De asemenea, valoarea totala anuntata a tranzactiilor a scazut dramatic pe fondul absentei mega-tranzactiilor estimate sa aiba loc in aceasta perioada, conform studiului EY Pent-up deal momentum.
In trimestrul al treilea din 2013, au fost anuntate 285 de tranzactii in sectorul bunurilor de consum, intr-o usoara scadere, de 3%, comparativ cu T2 2013. Desi dezamagitoare, scaderea nu este atat de abrupta ca aceea de 15% inregistrata in activitatea de tranzactionare intre trimestrele 1 si 2 din 2013.
Valoarea anuntata a tranzactiilor a scazut pana la 15 miliarde de USD in T3 2013, de la totalul de 30 de miliarde de USD in T2 2013. In T3, nu a vut loc niciuna dintre mega-tranzactiile de peste 5 miiarde de USD anuntate si s-au finalizat doar patru tranzactii care au avut o valoare de peste 1 miliard de USD.
Fluctuatia lunara a statisticilor activitatii de tranzactionare poate fi influentata major de momentul ales pentru anuntarea tranzactiilor. Cu toate acestea, estimam ca vom asista la o crestere a interesului pentru tranzactii in sectorul bunurilor de consum, atat din partea celor dornici sa cumpere, cat si a celor care doresc sa vanda. Un alt aspect interesant este faptul ca, din punct de vedere geografic, tranzactiile de active pe segmentul produselor de consum, atat pe partea de cumparare, cat si pe cea de vanzare, devin din ce in ce mai internationale.
Pietele emergente ocupa primele 10 pozitii in topul activitatii de tranzactionare
In pofida incetinirii generale inregistrate, in pietele emergente continua sa se deruleze o activitate intensa de tranzactionare in sectorul bunurilor de consum. Dintre cele mai importante 10 tranzactii finalizate in acest trimestru, patru au fost efectuate de companii din America Latina iar trei au avut ca tinta companii din China si Hong Kong.
Tranzactiile din segmentul produselor de uz casnic si de ingrijire personala sunt in crestere
Patru tranzactii din segmentul produselor alimentare si trei din segmentul bauturilor s-au clasat in top 10 tranzactii incheiate in T3 2013. Restul de trei tranzactii din top 10 au fost in segmentul produselor de uz casnic si de ingrijire personala, avand valori anuntate de la 660 de milioane de USD, la 1,1 miliarde de USD.
In conditiile in care numarul de tranzactii din segmentul produselor alimentare si al bauturilor a scazut in T3 2013, tranzactiile din segmentul produselor de uz casnic si al produselor de ingrijire personala au inversat tendinta, inregistrand o crestere solida a activitatii de tranzactionare, de la 33 de tranzactii incheiate in T2 2013, la 46 de tranzactii in T3 2013, dintre care trei clasate in topul celor mai importante 10 tranzactii trimestriale.
Producatorii de bauturi si de produse alimentare se confrunta adesea cu o concurenta acerba din partea producatorilor locali in pietele emergente, insa, in cazul produselor de uz casnic si a celor de ingrijire personala, se impune o tendinta tot mai clara de adoptare a marcilor internationale de catre noile clase de mijloc. Cum veniturile disponibile sunt in crestere iar urbanizarea continua, consumatorii din pietele emergente cheltuiesc mai mult pe produse de ingrijire personala si pe produse de uz casnic destinate noilor lor locuinte.
In acest context, marii producatori de produse de uz casnic si de ingrijire personala sunt in cautarea unor branduri locale pe care sa le poata achizitiona si pe care sa le poata folosi ca platforma de intrare in pietele cu crestere rapida pentru produsele din propriile portofolii.
In acest sens, in cel de-al treilea trimestru 2013, de exemplu, Svenska Cellulosa (SCA) a cumparat restul de 74% pe care inca nu le detinea din Vinda International Holdings, cel de-al treilea cel mai mare producator de servetele din hartie si alte produse din hartie din China.
Pe acelasi tipar, L'Oreal a cumparat Magic Holdings International, cel mai mare producator de masti cosmetice din China.
Fondurile private de investitii devin mai active
Numarul total de tranzactii realizate de fondurile private de investitii (private equity) a crescut la 63 de tranzactii in T3 2013, de la 53 in T2 2013, marcand o evolutie de +19%. Desi se remarca o imbunatatire, aceasta valoare nu reflecta nivelul total de activitate, deoarece analiza noastra clasifica tranzactiile in corporative sau realizate de investitori institutionali in functie de tipul de cumparator. Astfel, aceasta nu include vanzarile realizate de fondurile de private equity care sunt in prezent o componenta importanta a activitatii de tranzactionare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut