Pozitia Visa Europe vis a vis de limitarea platilor in numerar
Data publicarii: Astazi, 03-02-2014 | Finante-BanciVisa Europe a luat la cunostinta recentul proiect de Ordonanta de Guvern care propune limitarea platilor in numerar si modificarea OUG nr. 193/2002 in sensul limitarii comisioanelor interbancare la tranzactiile cu cardurile de debit si de credit, precum si dezbaterile generate de aceasta propunere si doreste sa sublinieze cateva aspecte importante care ar trebui luate in considerare privind acest subiect.
Comisioanele interbancare joaca un rol esential in echilibrarea sistemului de plata pentru toate partile implicate - detinatori de carduri, comercianti, banci emitente si acceptatoare - si in stimularea folosirii platilor electronice. Fiecare piata este unica si flexibilitatea in stabilirea nivelurilor comisioanelor interbancare in Europa ar trebui sa permita incurajarea optiunii de plata potrivite pentru fiecare piata in parte, in special pe pietele unde nivelul de dezvoltare a platilor electronice este intr-un stadiu incipient.
Romania are in prezent cel mai scazut nivel de penetrare a cardurilor din Europa (7% din totalul cheltuielilor de consum ale populatiei, fata de media europeana de 30%) si se situeaza pe unul dintre primele locuri in ceea ce priveste nivelul economiei subterane (28% din PIB). Cu toate acestea, se inregistreaza o crestere puternica a utilizarii platilor electronice si este evident faptul ca romanii sunt foarte deschisi sa accepte inovatia in domeniul platilor, beneficiind astfel de confort si securitate sporite.
Prin noile masuri de limitare a platilor in numerar, Guvernul Romaniei demonstreaza ca intelege importanta platilor electronice pentru societatea romaneasca. Asa cum am aratat in rapoartele noastre recente, exista o legatura stransa intre nivelul economiei subterane si numarul platilor electronice efectuate.
Pentru a crea un cadru favorabil utilizarii extinse a platilor electronice, este esential ca toti jucatorii din industria platilor sa poata opera si sa concureze in conditii egale. Acest lucru este vital pentru a asigura continuarea investitiilor si a inovatiei, care vor oferi diversitatea optiunilor, confortul si securitatea pe care consumatorii si comerciantii le asteapta si le pretind in mod justificat.
Interventiile in vederea reglementarii pietei pot avea insa consecinte neintentionate. De aceea, este important sa ne asiguram ca au fost analizate cu atentie toate posibilele efecte ale unei reduceri drastice si bruste a comisioanelor interbancare printr-un cadru de reglementare adecvat, pentru a evita un impact negativ asupra investitiilor in noile tehnologii de plata si pentru a nu descuraja utilizarea cardurilor de catre consumatori.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut