Sistemul de certificare a alimentelor fara aditivi cu potential periculos sau controversati, lansat in Romania
Data publicarii: 13-02-2014 | ActualitateSistemul de certificare a alimentelor fara aditivi cu potential periculos sau controversati a fost lansat miercuri in Romania, in contextul in care studiile au aratat nevoia tot mai mare a consumatorilor de informatii clare si transparente cu privire la adaosurile de aditivi.
CEFF Romania a lansat marca CEFF Certified E-Friendly Food, care este inregistrata la nivelul Uniunii Europene si atesta ca produsele alimentare inscriptionate cu acest logo nu contin conservanti, indulcitori, coloranti artificiali sau glutamati cu potential periculos sau controversati, potrivit studiilor expertilor.
Marca Certified E-Friendly Food vine in ajutorul consumatorilor care au dificultati in interpretarea listelor de ingrediente si mai ales in a recunoaste continutul de aditivi alimentari in produsele de la raft sau a celor care petrec prea mult timp la raft pentru identificarea continutului de aditivi.
Stampila CEFF de pe ambalajul produselor certifica faptul ca nu contin niciun aditiv dintr-o lista de 70 de substante grupate in conservanti, coloranti artificiali, indulcitori si glutamati care fac obiectul unor controverse la nivelul expertilor, desi sunt acceptati de Uniunea Europeana.
Pentru a obtine certificarea CEFF producatorii trec printr-un flux strict de evaluare ce include verificarea ingredientelor listate si continutului de aditivi, documentele de conformitate, fise tehnologice si altele. Testarile sunt coordonate si supervizate cu sprijinul Institutului de Cercetare si Dezvoltare pentru Bio-Resurse Alimentare.
Lista de aditivi alimentari permisi si aprobati de UE ajunge la aproximativ 300, facand evaluarea volumului si tipurilor de aditivi alimentari de catre consumator cu atat mai dificila. Acestia pot fi insa verificati pe website-ul ceff.info, fiecare avand marcajul ca fiind acceptat sau neacceptat de acest sistem de certificare.
In prezent CEFF este mai prezenta in Cehia, Slovacia si Polonia.
Un sondaj realizat de CEFF anul acesta in Romania arata ca aproximativ 80% dintre romani citesc cu atentie eticheta produselor alimentare si continutul de E-uri. Procentul creste chiar la 84% in cazul parintilor cu copii minori, insa pentru noua din zece respondenti lista este greu de inteles.
"Suntem in negocieri avansate cu un numar semnificativ de producatori, am contactat in jur de 200 de producatori de la care am avut diverse raspunsuri, dar sper ca pana la sfarsitul trimestrului intai sa avem primele produse (cu acest sistem de certificare - n.r.) la raft", a declarat directorul general CEFF Romania, Daniela Niculescu.
Pe de alta parte, directorul executiv al Romalimenta, Mihai Visan, este de parere ca certificarea se va reflecta in pretul produselor.
"Parerea mea din ce cunosc e ca orice cost iti intra in fabrica trebuie sa il scoti afara, pentru ca altfel dai faliment. Piata e foarte stransa, marjele foarte mici, suntem dupa ani de criza, cand firmele sunt decapitalizate, nu-si va permite nimeni sa ascunda cuiva costul", a afirmat Visan.
Nu in ultimul rand, prof. dr. Nicolae Hancu a apreciat proiectul lansat in contextul in care educatia nutritionala in Romania este deficitara.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut