Consumatorii europeni se tem ca legislatia Uniunii Europene privitoare la plati va face utilizarea cardurilor mai dificila
Data publicarii: 17-02-2014 | Finante-BanciConsumatorii europeni sunt ingrijorati de faptul ca propunerile legislative aflate in acest moment in discutie la nivelul Uniunii vor face platile cu cardul sa devina mai scumpe si mult mai complicate. Conform unui studiu recent desfasurat in 13 tari europene, 2 din 3 consumatori considera ca propunerile de a reduce comisioanele interbancare vor face ca utilizarea cardurilor sa devina mai dificila, iar 8 din 10 persoane nu se asteapta ca retailerii sa transfere asupra lor economiile de costuri, prin reducerea preturilor.
Studiul a fost realizat de IPSOS pentru MasterCard si a avut ca scop aflarea opiniei consumatorilor cu privire la propunerea Comisiei Europene de a reduce comisioanele de interchange (contributia retailerilor la sistemul de plati electronic) si a introduce unele masuri care vor afecta folosirea cardurilor.
"Orice noua legislatie asupra platilor electronice ar trebui sa fie in interesul utilizatorilor de carduri. Am comandat acest studiu din cauza ingrijorarii crescute ca scaderea fortata a comisioanelor va duce la o crestere a costurilor de utilizare a cardurilor pentru consumatori si va impiedica jucatorii pietei sa functioneze pe baza acelorasi reguli. Conform rezultatelor studiului, consumatorii din Europa impartasesc aceste ingrijorari si cred ca masurile propuse nu sunt in interesul lor", declara Javier Perez, presedinte MasterCard Europa.
Conform rezultatelor studiului, 65% din consumatori se tem ca o limitare inflexibila a comisioanelor de interchange va face mai dificila utilizarea cardurilor pentru ei. Un procent si mai mare (82%) considera ca retailerii nu vor transfera economiile rezultate din diminuarea contributiei lor la costurile sistemului electronic de plati.
MasterCard si-a exprimat in mod constant ingrijorarea ca propunerea de reducere a comisioanelor de interchange va mari costurile de utilizare a cardurilor pentru consumatori. Aceasta neliniste are la baza experienta practica, recenta, din tari ca Spania, unde legislatia de micsorare a comisioanelor a dus la o crestere de costuri pentru posesorii de carduri - cu peste 50%. In plus, nu exista nicio dovada ca retailerii ar transfera economiile rezultate, catre clienti, prin micsorarea preturilor. Ingrijorarea rezulta si din absenta oricarei justificari pentru impunerea acelorasi taxe in peste 30 de tari, desi conditiile pietei variaza considerabil de la o tara la alta.
"Nu este foarte clar cum poate fi justificata abordarea "one-size-fits-all” privind limitarea comisioanelor de interchange pentru plati interne si internationale. Aceasta nu este o ingrijorare teoretica - este bazata pe dovezi din tari ca Spania, unde comisioanele de interchange au fost reduse artificial si consumatorii au fost cei care au achitat nota de plata”, am mai spus Perez.
Studiul indica, de asemenea, ca reactia consumatorilor este una deosebit de critica privind reglementarea propusa, de a da comerciantilor dreptul de a stabili ce carduri accepta si ce carduri nu accepta. Incalcarea regulii privind acceptarea tuturor cardurilor ("Honour All Cards Rule”) i-ar priva pe consumatori de calitatea numarul unu pe care o cauta la cardurile de plata - siguranta ca le pot folosi oriunde in lume. 8 din 10 consumatori (77%) din Europa considera ca aceasta masura va face utilizarea cardurilor mai dificila pentru ei. In mod similar, 60% sunt ingrijorati ca propunerile de a permite ca mai multe logo-uri sa apara pe un card vor avea un impact negativ asupra consumatorilor.
In concluzie, Perez a spus: "La MasterCard, avem acelasi obiectiv ca si Comisia Europeana de a crea o piata de plati eficienta, competitiva si inovatoare. Totusi, ne preocupa faptul ca unele dintre propunerile facute nu vin in sprijinul acestor obiective, ci vor dauna si vor reprezenta un inconvenient pentru consumatori.”
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall