BNR a solicitat bancilor sa evite procesele cu clientii, dar “acest lucru este imposibil”

Data publicarii: 20-03-2014 | Finante-Banci

Reprezentantii Bancii Nationale a Romaniei (BNR) au solicitat bancilor sa depuna toate eforturile pentru a preintampina aparitia unor litigii, intrucat existenta acestora reprezinta un risc reputational, a declarat Alexandru Paunescu, seful Directiei Juridice din BNR.

"In repetate randuri, reprezentanti ai Bancii Nationale au solicitat, au atras atentia asupra riscurilor de pierdere - efecte pecuniare asupra institutiei de credit - in contextul existentei unor litigii si am solicitat institutiilor de credit sa depuna toate eforturile astfel incat sa preintampine aparitia unor litigii. Evident, acest lucru este imposibil. (...) Este de ajuns sa ne uitam doar in presa cat de mediatizate sunt aceste litigii, cat de afectata este imaginea bancilor si reputatia acestora", a afirmat Paunescu la conferinta "Colocviile juridice ale Bancii Nationale a Romaniei".

El a aratat ca momentul aparitiei riscului reputational este, din punctul sau de vedere, cel in care se declanseaza un litigiu, iar finalizarea acestuia in favoarea sau defavoarea bancii presupune cresterea sau scaderea riscului reputational.

"In momentul in care s-a declansat un litigiu in care este implicata o institutie de credit, acesta devine public, iar media nu face altceva decat sa promoveze existenta unor astfel de litigii", a mai spus Paunescu.

Oficialul BNR opineaza ca implicarea juristilor in activitatile curente ale institutiilor de credit este necesara, riscul juridic fiind semnificativ, intrucat pierderea bancii generata de producerea riscului poate fi nelimitata.

"O institutie de credit ar trebui sa fie extreme de robusta, dar in acelasi timp de nesabuita daca a decis sa nu stabileasca o recunoastere independenta a managementului riscului juridic", a punctat oficialul bancii centrale.

SURSA: ZF