Asigurarile de credit comercial au o piata de 30 milioane euro in Romania
Data publicarii: 17-11-2006Asigurarea de credit comercial acopera riscul de neincasare a creantelor, respectiv riscul ca un debitor sa nu poata sau sa nu fie dispus sa plateasca.
"Contractele de asigurare de acest tip acopera in esenta furnizorul sau creditorul impotriva pierderilor cauzate de insolventa sau de incapacitatea de plata a unui client", a explicat directorul general al Coface Romania. Potrivit acestuia, prin aceste polite se asigura si neplata la scadenta, iar suma asigurata poate include principal, taxe (cum este taxa pe valoarea adaugata - TVA), penalizari, dobanzi pana la scadenta, costuri de asigurare si de transport. Societatea de asigurare verifica bonitatea clientului si emite un raport de credit catre furnizor, in baza caruia se acorda acestuia o limita de credit. Asiguratorul poate stabili o limita de credit sau aceasta poate fi discretionara, la alegerea creditoului, daca debitorul nu a avut restante in ultimele 12 luni. "Pot fi asigurare si riscuri in perioada de pre-livrare si chiar si riscul politic", a mai spus Cristian Ionescu.
Pot fi incheiate polite de asigurare de credit comercial fie pentru intregul portofoliu de afaceri, fie pentru 85% din activitatile care sustin cifra de afaceri a unei companii sau pentru clientii cei mai mari, a explicat presedintele Coface Romania. Rata primei de asigurare este media intre 0,4% si 0,8%. "Prima minima de asigurare se calculeaza prin inmultirea ratei primei de asigurare cu cifra de afaceri estimata pe un an", a spus Ionescu. Pe piata romaneasca, raspunderea maxima este de aproximativ 300 de ori valoarea primei minime sau o suma fixa. Perioada de asigurare pe care pot fi incheiate politele pentru credite comerciale este de un an, cu posibilitatea de reinnoire automata.
Plata despagubirilor se face in termen de 30 de zile de la trimiterea notificarii pentru insolventa sau de cinci luni pentru neplata datoriilor la scadenta. "Daunele mici nu se platesc, se acorda bonusuri pentru lipsa despagubirilor, iar sumele recuperate care depasesc valoarea daunelor sunt rambursate", a mai spus Cristian Ionescu.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut