Numărul de clienţi ai serviciilor de Internet banking a crescut cu peste 18% în 2013 faţă de 2012

Data publicarii: 30-04-2014 | Finante-Banci

Numărul de clienţi ai serviciilor de Internet banking s-a majorat susţinut în 2013, cu peste 18% faţă de 2012, în condiţiile unei creşteri a PIB cu 3,5% şi a unei puteri medii de cumpărare per capita de 3,49 de euro, ceea ce reprezintă doar 27,1% din media europeană, a declarat marţi Cristian Pavel, redactor-şef e-Finance, citând un studiu realizat de publicaţia pe care o reprezintă.

Tot anul trecut, numărul total de clienţi declaraţi de bănci a fost de 3,5 milioane, dar având în vedere că unii folosesc mai multe servicii de Internet banking la bănci diferite, se poate aprecia că numărul de clienţi unici este de aproape 3 milioane.

'Potrivit Institutului Naţional de Statistică, numărul persoanelor fizice din România cu vârsta între 18 şi 74 de ani, potenţiali clienţi ai serviciilor bancare, ar fi de 16,3 milioane, cifră care lasă perspective încurajatoare acestui tip de servicii', a precizat Cristian Pavel.

Persoanele fizice au dovedit un interes mai mare pentru aceste servicii în 2013, creşterea anuală fiind de aproape 20%, faţă de doar 12,4% în cazul persoanelor juridice.

'Raportul numărului de clienţi persoane fizice versus persoane juridice este de 5 la 1', reiese din studiul citat.

'Numărul companiilor client de servicii de Internet banking a depăşit 455.000 şi nu dă semne de saturaţie. Dintr-un total de peste un milion de comercianţi activi înmatriculaţi în România în 2013, circa 44% sunt clienţi Internet banking. în concluzie, există încă un mare potenţial de creştere a numărului de clienţi şi a valorilor tranzacţionate', a precizat Cristian Pavel.

în opinia sa, însă, mobile banking-ul a reprezentat dezamăgire în 2013, băncile au mai făcut nişte paşi, dar nesemnificativi faţă de potenţial şi de aşteptări.

'Anul trecut existau 10 bănci care ofereau astfel de servicii unui număr de 500.000 de clienţi care au tranzacţionat împreună aproximativ 800 de milioane de lei', a mai spus Cristian Pavel.

Studiul prezentat a fost realizat pe baza datelor furnizate de 21 de bănci comerciale care deţin, împreună, peste 80% din activele din piaţa românească.

SURSA: Economica.