Numărul de clienţi ai serviciilor de Internet banking a crescut cu peste 18% în 2013 faţă de 2012
Data publicarii: 30-04-2014 | Finante-BanciNumărul de clienţi ai serviciilor de Internet banking s-a majorat susţinut în 2013, cu peste 18% faţă de 2012, în condiţiile unei creşteri a PIB cu 3,5% şi a unei puteri medii de cumpărare per capita de 3,49 de euro, ceea ce reprezintă doar 27,1% din media europeană, a declarat marţi Cristian Pavel, redactor-şef e-Finance, citând un studiu realizat de publicaţia pe care o reprezintă.
Tot anul trecut, numărul total de clienţi declaraţi de bănci a fost de 3,5 milioane, dar având în vedere că unii folosesc mai multe servicii de Internet banking la bănci diferite, se poate aprecia că numărul de clienţi unici este de aproape 3 milioane.
'Potrivit Institutului Naţional de Statistică, numărul persoanelor fizice din România cu vârsta între 18 şi 74 de ani, potenţiali clienţi ai serviciilor bancare, ar fi de 16,3 milioane, cifră care lasă perspective încurajatoare acestui tip de servicii', a precizat Cristian Pavel.
Persoanele fizice au dovedit un interes mai mare pentru aceste servicii în 2013, creşterea anuală fiind de aproape 20%, faţă de doar 12,4% în cazul persoanelor juridice.
'Raportul numărului de clienţi persoane fizice versus persoane juridice este de 5 la 1', reiese din studiul citat.
'Numărul companiilor client de servicii de Internet banking a depăşit 455.000 şi nu dă semne de saturaţie. Dintr-un total de peste un milion de comercianţi activi înmatriculaţi în România în 2013, circa 44% sunt clienţi Internet banking. în concluzie, există încă un mare potenţial de creştere a numărului de clienţi şi a valorilor tranzacţionate', a precizat Cristian Pavel.
în opinia sa, însă, mobile banking-ul a reprezentat dezamăgire în 2013, băncile au mai făcut nişte paşi, dar nesemnificativi faţă de potenţial şi de aşteptări.
'Anul trecut existau 10 bănci care ofereau astfel de servicii unui număr de 500.000 de clienţi care au tranzacţionat împreună aproximativ 800 de milioane de lei', a mai spus Cristian Pavel.
Studiul prezentat a fost realizat pe baza datelor furnizate de 21 de bănci comerciale care deţin, împreună, peste 80% din activele din piaţa românească.
SURSA: Economica.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall