Topul companiilor de asigurări în 2013: cine a terminat mai repede restructurarea a câştigat cotă de piaţă
Data publicarii: 13-05-2014 | Finante-BanciAfacerile companiilor mari de asigurări s-au stabilizat anul trecut, astfel că şase din primii zece asigurători în funcţie de volumul primelor subscrise au raportat afaceri în creşteri faţă de de 2012. Puţine sunt însă companiile care reuşesc să atragă clienţi şi pe alte segmente decât asigurările auto obligatorii.
Clasamentul companiilor de asigurări a suferit câteva schimbări vizibile anul trecut pentru că unii asigurători au terminat mai repede procesul de restructurare a por¬to¬foliilor şi au reluat creşterea businessului. Allianz-Ţiriac a revenit pe locul doi în piaţă, în timp ce Uniqa a depăşit Asirom şi ING Asigurări şi a urcat pe locul cinci, cu o cotă de piaţă de 7%.
Astra - compania deţinută de omul de afaceri Dan Adamescu, aflată în administrare specială din luna februarie - şi-a păstrat poziţia de lider pentru al treilea an la rând şi a încheiat cu afaceri de circa 1,1 miliarde de lei, potrivit calculelor efectuate de ZF pe baza cotei de piaţă deţinute la sfârşitul lunii septembrie. Calculele ZF arată că firma a pierdut circa 5% din afaceri în 2013.
Locul doi a fost preluat de Allianz-Ţiriac, fost lider al pieţei până în 2010, dar care căzuse pe poziţia a treia în urmă cu doi ani după fuziunea dintre Omniasig şi BCR Asigurări. Omniasig, aflată într-un proces de restruc¬turare după fuziune, nu a reuşit să păstreze tot businessul acumulat anterior de cele două companii, asttel că anul trecut afacerile au scăzut cu 14%, la 881 milioane de lei. Allianz a raportat venituri din prime de 927 de milioane de lei.
Omniasig activează însă doar pe segmentul asi¬gurărilor generale, în timp ce veniturile Allianz-Ţiriac au fost suplimentate anul trecut cu încasări de circa 100 de milioane de lei din asigurări de viaţă. Practic, strict doar pe segmentul asigurărilor generale, Omniasig a reuşit să-şi păstreze locul doi în piaţă.
Francezii de la Groupama au rămas cu poziţia a patra, deşi afacerile le-au scăzut cu 11% faţă de anul an¬terior şi au ajuns la 718 milioane de lei. Brandul Grou¬pama a intrat pe piaţă în 2009 odată cu fuziunea dintre Asiban şi BT Asigurări, două companii achiziţionate anterior de francezi. Groupama reuşise în 2012 să în¬trerupă seria scăderii afacerilor, însă pentru un singur an.
Continuarea, in ZF.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut