Austriecii de la Vienna Insurance Group au trecut pe profit pe piaţa locală în primul trimestru
Data publicarii: 27-05-2014 | Finante-BanciAsigurătorul austriac Vienna Insurance Group (VIG) a înregistrat profit net de 611.000 de euro în România în primul trimestru, comparativ cu un rezultat negativ de 5,3 milioane de euro în aceeaşi perioadă a anului trecut.
"România arată semne de îmbunătăţire şi a trecut de pe pierdere pe profit în primul trimestru al anului. Deşi este încurajator având în vedere multele măsuri implementate în a doua jumătate a anului 2013, consider că este încă prea devreme pentru a vorbi despre o recuperare sustenabilă a pieţei din România", a declarat preşedintele grupului, Peter Hagen, potrivit raportului financiar publicat marţi de asigurător.
VIG a intrat pe piaţa din România în 2001 şi, în prezent, controlează companiile Omniasig, Asirom şi BCR Asigurări de Viaţă.
Primele brute subscrise au scăzut în primele trei luni cu 18,6%, de la 101,2 milioane de euro anul trecut la 82,4 milioane de euro. Primele nete au scăzut de la 82,1 milioane de euro la 46,4 milioane de euro.
Pe segmentul asigurărilor de proprietate şi accident, VIG a subscris în România în intervalul analizat prime brute în declin cu 12,2%, de la 78,3 milioane de euro la 68,7 milioane de euro, ca urmare a continuării restructurării portofoliului de produse.
Primele brute obţinute din asigurări de viaţă au scăzut puternic, cu 40,3%, de la 23 de milioane de euro la 13,7 milioane de euro. Scăderea de 40% este datorată în principal eliminării unui produs cu volum ridicat de vânzări, în procesul de realiniere a BCR Life în a doua jumătate a anului trecut.
Preşedintele VIG, Peter Hagen, a declarat la mijlocul lunii mai că grupul anticipează că operaţiunile din România vor intra "pe plus" la finele acestui an, după pierderi de 98,7 milioane de euro în 2013, pe fondul practicării unor tarife de primă pe segmentul auto în conformitate cu riscurile preluate şi reducerii cheltuielilor administrative.
Continuarea, in ZF.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut