Cifrele publicate de ASF privind numărul de reclamaţii pe piaţa asigurărilor stârnesc confuzie - ASSAI

Data publicarii: 19-06-2014 | Finante-Banci

Datele oficiale ale Autorităţii de Supraveghere Financiară /ASF/ privind numărul de reclamaţii înregistrate în domeniul asigurărilor stârnesc confuzie, existând diferenţe majore între datele centralizate de ASF, datele publicate de societăţile de asigurări şi numerele de înregistrare alocate reclamaţiilor trimise online.

Pentru 2013, cifrele vehiculate de ASF indicau un total de circa 10.000 de reclamaţii, numărul de reclamaţii publicate pe site-urile societăţilor de asigurare conduc la un total de 14.000, în timp numerele alocate de sistemul informatic pentru reclamaţiile depuse online arată un total de peste 76.000 de reclamaţii (exclusiv cele depuse în format fizic, la registratură - n.r.), a declarat miercuri directorul general al Asociaţiei Service-urilor Autorizate Independente /ASSAI/, Cristian Munteanu, la conferinţa Transporter After - Sales.

Pentru reclamaţiile depuse online, sistemul informatic alocă numere consecutive. Munteanu a prezentat în cadrul conferinţei o reclamaţie din 18 decembrie 2013 care avea numărul de înregistrare 76.088 şi o reclamaţie din 28 aprilie 2014 care avea alocat numărul 39.685, fapt ce indică un număr mult mai mare de reclamaţii în domeniul asigurărilor decât cele comunicate oficial.

Directorul Direcţiei Asigurări Obligatorii din cadrul ASF, Mona Cucu, a declarat miercuri că numărul reclamaţiilor a crescut an de an, majoritatea sunt pe RCA şi sunt soluţionate favorabil, în sensul că petenţii au dreptate. Ea a precizat că în primul trimestru din 2014 ASF a înregistrat 4.692 de petiţii, din care 3.128 din partea asiguraţilor, păgubiţilor şi service-urilor, restul fiind solicitări de informaţii şi alte solicitări. Din cele 3.128 de reclamaţii, 287 au fost trimise din partea service-urilor, mai puţine cu 17,4 % decât în perioada similară din 2013.

Continuarea, pe Economica.

Ultimele stiri pe BankNews.ro: