Vanzarile sunt un mod de viata

Data publicarii: 20-11-2006
Trainerul Jeffrey Gitomer adauga valoarea umana la cea a produsului vandut, titreaza Evenimentul Zilei. Daca cineva i-ar fi spus lui Mao Zedong ca manualul de capatai al societatii chineze -"Cartea rosie" - va fi utilizat ca model de simbolul "imperialismului", SUA, pentru un domeniu atat de capitalist ca vanzarile, probabil ca istoria ar fi fost alta. Nu este o gluma. "Cartea rosie a vanzarilor" a fost scrisa de un american, Jeffrey Gitomer, trainerul nr. 1 in SUA pe acest domeniu, si s-a vandut in milioane de exemplare in toata lumea. Gitomer va sustine la Bucuresti, pe 24 noiembrie, o conferinta intitulata "Masterclass in sales".

Omul nou in vanzari

"Nu conteaza ce culoare are pisica atata vreme cat prinde soareci", spune un dicton chinezesc celebru, utilizat cu succes de oamenii de afaceri care vor sa vanda si vor sa aiba o cota considerabila de piata. Cand vine vorba de profit pe o piata concurentiala, toti oamenii de afaceri adera cu entuziasm la acest dicton chinezesc.

Noua generatie de vanzari "made in USA" priveste aceasta activitate in primul rand ca un "lifestyle", si de aici rezulta profitul pentru compania lor. Gitomer formeaza, prin cartile si seminariile sale, aceasta noua viziune a omului de vanzari. Agresivitatea nu are nicio legatura cu vanzarile profitabile.

Modul de viata "" la Gitomer" presupune adaugarea valorii umane la cea a produsului vandut, arta de a sustine conversatii informale si de a distra potentialul client. Cu alte cuvinte, stilul prietenos, deschis, liber si personalizat primeaza in fata formalitatii excesive.

Citeste tot articolul in Evenimentul Zilei