Volkswagen, prea mare pentru a fi lasata sa falimenteze de catre politicienii din Germania (Bloomberg)
Data publicarii: Astazi, 05-10-2015 | Finante-BanciVolkswagen este o companie 'prea mare pentru a da faliment' (too big to fail), din cauza conexiunilor politice si a rolului emblematic al grupului, de simbol al redresarii economiei Germaniei de Vest dupa Al Doilea Razboi Mondial, se arata intr-o analiza realizata de Bloomberg.
De asemenea, aproximativ o treime din cele 600.000 de locuri de munca ale VW sunt in statul german.
Conexiunile politice in cazul Volkswagen sunt deja stabilite. Cand Germania a privatizat producatorul auto, in 1960, landul Saxonia Inferioara, unde este sediul central al grupului auto, si-a pastrat o participatie de 20% in Volkswagen si un loc in Board-ul de supervizare. Afinitatile politice si constientizarea rolului economic fac din scandalul VW o amenintare mult prea mare pentru prosperitatea nationala ca sa poata fi tratat cu neutralitate de Guvern. In 2007, Saxonia Inferioara a cumparat actiuni Volkswagen in valoare de 41 de milioane de euro pentru a-si mentine participatia la 20%, in urma careia isi pastreaza nivelul maxim al drepturilor de vot.
Cancelarul Angela Merkel, care a crescut in timpul comunismului in Germania de Est, a avut prima sa masina - un Volkswagen Golf compact - dupa caderea Zidului Berlinului, in 1989.
'Va fi important pentru Guvernul de la Berlin sa analizeze toate scenariile si sa se astepte la ce poate fi mai rau. Printre optiunile Cabinetului se afla sprijinirea landului Saxonia Inferioara pentru a-si majora participatia detinuta la VW sau acordarea de facilitati fiscale la achizitionarea vehiculelor electrice', a apreciat Stefan Bratzel, seful departamentului de cercetare auto la Universitatea din Bergisch Gladbach, Germania.
Din aceste motive, analistii considera ca Angela Merkel nu se poate distanta de scandalul emisiilor solicitand pur si simplu VW sa vina rapid cu o solutie. Incercarile de delimitare sugereaza ezitarea oficialilor de a-si exercita direct influenta in companiile private, in conditiile in care amploarea scandalului este departe de a fi cunoscuta, sustin surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul.
'Desigur, Guvernele germane au tinut cont de interesele sectorului privat. Dar, daca analizam situatia din Franta, acolo legaturile dintre politica si afaceri sunt mult mai stranse decat in Germania', a afirmat Marcel Fratzscher, seful institutului de cercetare DIW.
In conditiile in care capitalizarea bursiera s-a redus cu aproape 35% de la inceputul scandalului, in 18 septembrie, statul ar putea interveni daca actiunile vor scadea si mai mult la Bursa de la Frankfurt.
Merkel a mai intervenit in sectorul auto in 2013, cand a relaxat normele europene privind controlul poluarii, o decizie care a fost laudata de puternica Asociatie a producatorilor germani de automobile (VDA). Cancelarul si-a justificat atunci actiunile spunand ca apara locurile de munca. Masinile au reprezentat anul trecut aproape 20% din exporturile Germaniei, in valoare de aproape 1.500 miliarde de dolari.
Cand vine vorba de Volkswagen, cancelarii germani nu intervin in deciziile companiei, desi predecesorul lui Merkel, Gerhard Schroeder, care timp de opt ani a avut un loc in Board-ul de supervizare al VW, era cunoscut sub porecla de 'cancelarul auto' din cauza legaturilor sale stranse cu industria auto.
Actualul ministrul de Externe, Frank Walter Steinmeier, l-a urmat pe Schroeder la Berlin, dupa ce l-a ajutat la conducerea landului Saxonia Inferioara. Sigmar Gabriel, care i-a succedat lui Schroeder ca premier al landului Saxonia Inferioara si membru al Board-ului VW, este acum vice-cancelar si ministru al Economiei. Si alti oficiali apropiati de Gerhard Schroeder au obtinut pozitii la Berlin.
Grupul auto german Volkswagen este implicat in prezent intr-un scandal de amploare, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a fortat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost inlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 marci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi si Bugatti, dar si camioanele MAN si Scania.
AGERPRES
De asemenea, aproximativ o treime din cele 600.000 de locuri de munca ale VW sunt in statul german.
Conexiunile politice in cazul Volkswagen sunt deja stabilite. Cand Germania a privatizat producatorul auto, in 1960, landul Saxonia Inferioara, unde este sediul central al grupului auto, si-a pastrat o participatie de 20% in Volkswagen si un loc in Board-ul de supervizare. Afinitatile politice si constientizarea rolului economic fac din scandalul VW o amenintare mult prea mare pentru prosperitatea nationala ca sa poata fi tratat cu neutralitate de Guvern. In 2007, Saxonia Inferioara a cumparat actiuni Volkswagen in valoare de 41 de milioane de euro pentru a-si mentine participatia la 20%, in urma careia isi pastreaza nivelul maxim al drepturilor de vot.
Cancelarul Angela Merkel, care a crescut in timpul comunismului in Germania de Est, a avut prima sa masina - un Volkswagen Golf compact - dupa caderea Zidului Berlinului, in 1989.
'Va fi important pentru Guvernul de la Berlin sa analizeze toate scenariile si sa se astepte la ce poate fi mai rau. Printre optiunile Cabinetului se afla sprijinirea landului Saxonia Inferioara pentru a-si majora participatia detinuta la VW sau acordarea de facilitati fiscale la achizitionarea vehiculelor electrice', a apreciat Stefan Bratzel, seful departamentului de cercetare auto la Universitatea din Bergisch Gladbach, Germania.
Din aceste motive, analistii considera ca Angela Merkel nu se poate distanta de scandalul emisiilor solicitand pur si simplu VW sa vina rapid cu o solutie. Incercarile de delimitare sugereaza ezitarea oficialilor de a-si exercita direct influenta in companiile private, in conditiile in care amploarea scandalului este departe de a fi cunoscuta, sustin surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul.
'Desigur, Guvernele germane au tinut cont de interesele sectorului privat. Dar, daca analizam situatia din Franta, acolo legaturile dintre politica si afaceri sunt mult mai stranse decat in Germania', a afirmat Marcel Fratzscher, seful institutului de cercetare DIW.
In conditiile in care capitalizarea bursiera s-a redus cu aproape 35% de la inceputul scandalului, in 18 septembrie, statul ar putea interveni daca actiunile vor scadea si mai mult la Bursa de la Frankfurt.
Merkel a mai intervenit in sectorul auto in 2013, cand a relaxat normele europene privind controlul poluarii, o decizie care a fost laudata de puternica Asociatie a producatorilor germani de automobile (VDA). Cancelarul si-a justificat atunci actiunile spunand ca apara locurile de munca. Masinile au reprezentat anul trecut aproape 20% din exporturile Germaniei, in valoare de aproape 1.500 miliarde de dolari.
Cand vine vorba de Volkswagen, cancelarii germani nu intervin in deciziile companiei, desi predecesorul lui Merkel, Gerhard Schroeder, care timp de opt ani a avut un loc in Board-ul de supervizare al VW, era cunoscut sub porecla de 'cancelarul auto' din cauza legaturilor sale stranse cu industria auto.
Actualul ministrul de Externe, Frank Walter Steinmeier, l-a urmat pe Schroeder la Berlin, dupa ce l-a ajutat la conducerea landului Saxonia Inferioara. Sigmar Gabriel, care i-a succedat lui Schroeder ca premier al landului Saxonia Inferioara si membru al Board-ului VW, este acum vice-cancelar si ministru al Economiei. Si alti oficiali apropiati de Gerhard Schroeder au obtinut pozitii la Berlin.
Grupul auto german Volkswagen este implicat in prezent intr-un scandal de amploare, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a fortat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost inlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 marci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi si Bugatti, dar si camioanele MAN si Scania.
AGERPRES
Tag-uri:
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut