Ce marci trasnite au mai inventat romanii:De la 'Bugetarii Veseli' la 'Poarta Raiului', neuitand de 'Dorel'

Data publicarii: 09-10-2015 | Diverse

Datele cuprinse in 'Buletinul oficial de proprietate industriala, sectiunea Marci si Indicatii geografice', publicat de Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM), in primele opt luni ale anului, arata ca atunci cand vine vorba sa-si promoveze si protejeze business-ul, oamenii de afaceri romani au o imaginatie iesita din comun, conform unei analize remise joi AGERPRES.

De la marci trasnite, precum 'Sharuieste fericit', inregistrata de Telekom, la 'Targul de purici' si 'Al 9-lea cer', denumirile de marca inregistrate in acest an la OSIM pot fi incadrate, fara nicio ezitare, intr-o adevarata culegere umoristica.

Competitia din economie are, cateodata, accente amuzante, se arata intr-o analiza KeysFin. In primele opt luni din 2015, firmele s-au intrecut in a inregistra tot felul de marci care mai de care mai interesante.

'Cum totul pleaca de la cele sfinte, avem oameni de afaceri care s-au gandit sa-si asigure inca din start protectia divina. Asa au aparut marcile: 'La Poarta Raiului', 'Al 9-lea Cer', 'Descantecul saptamanii', 'Focul sacru', dar si 'Fuga de Strigoi' sau 'Noua Ordine Vibrationala', o marca din domeniul educatiei/cercetarii, inregistrata in luna martie 2015. Iar atunci cand se simt protejati, ataca piata cu marci puternice, populare, cu impact, in genul 'Mi-e pofta sa fac bine', se arata in analiza realizata de KeysFin.

Cele mai multe marci traznite incearca sa promoveze calitatile unice ale ofertei lor. Dovada marcile 'Mama mea gateste mai bine' si 'Zdravan moldovenesc, crescut de pamant, pui moldovean, crescut agale in 61 de zile si oleaca'.
Dintre marcile ceva mai 'serioase', se remarca 'Ospatul zeilor', 'Eden Juice' si 'Scoala legumelor'.
Si cum o mancare buna merge cu o bautura pe masura, anul acesta s-au inregistrat marcile 'Spritificator', 'Placeri racoritoare' si, bineinteles 'Dracoola'.
Toate acestea probabil ca vizeaza clientii de genul 'Dorel', si el marca inregistrata de catre doua companii, pe sase clase de produse si servicii.

Cum romanii stiu sa petreaca, au existat in acest an si cereri de inregistrare de marci pentru nunti, botezuri si cumetrii - 'Muzica la nunta', 'Prinde-te-n dansul vietii' si 'O marit pe mama soacra' sunt alte marci inregistrate cel putin originale, la fel ca si 'Drink party sleep repeat'.

Trecand in cu totul alt registru, ajungem 'La temelia zilei de maine' alaturi de 'Specialisti in imbinari armonioase' care lucreaza, bineinteles, cu 'Scule Serioase'. Business-ul este 'Produs in tara lui Stefan cel Mare', in 'Men's cave', dar si in 'Vestul salbatic'.

Cum politica de pret este cea care dicteaza, din multe puncte de vedere, business-ul in Romania, oamenii de afaceri s-au intrecut sa inregistreze marci pe masura: 'Revolutia preturilor', 'Pret inegalabil', 'Cu ochii-n pret', 'Noaptea reducerilor', 'Devoratorii de preturi', si chiar 'Black Friday in fiecare zi'. Astfel ca 'Norocul iti bate la usa' si poti face parte chiar dintre 'Bugetarii veseli' in caz ca 'No te preocupes' si traiesti in 'Zona libera de indiferenta'.

'La temelia zilei de maine', oamenii de afaceri au abordat, cu incredere, si latura sentimentala a business-ului, dovada ca au inregistrat marci care exprima o adevarata filozofie de viata: de la clasicul 'Te iubesc', marca exclusiva ce apartine unei firme din Timis, la 'Te iubesc SOFT & FRUITY limited edition Rosu demidulce' sau 'Pupicul de noapte buna'.

Nici sanatatea, un domeniu cat se poate de serios, nu este scutit de marci speciale. De la 'Abil cu durerea' si 'Serviciu cu suflet', astfel de servicii te pot duce, bineinteles, spre 'O viata fericita'.
Iar daca toate astea nu te ajuta, atunci 'Invata sa zbori', marca inregistrata, pentru ca viata atarna de 'Ata paianjenului'.

'Imaginatia romanilor in materie de denumiri de marci nu are, practic, limite, indiferent de domeniu. Faptul ca se inregistreaza astfel de denumiri inseamna ca exista un public care rezoneaza la astfel de mesaje si ca sunt domenii in care aceste marci fac diferenta prin caracterul lor', afirma analistii de la KeysFin.

Informatiile fac parte din barometrul privind starea business-ului romanesc, un proiect dezvoltat de KeysFin prin analiza datelor financiare privind societatile comerciale si PFA-urile active din Romania.

'Legea este foarte permisiva in ce priveste categoriile de semne ce pot fi inregistrate ca marca, astfel ca paleta este mai mult decat tentanta pentru un viitor titular de marca. Semne precum literele, cifrele, formele tridimensionale, culorile, hologramele, numele de persoane, pot constitui marci. Aceasta libertate are insa pretul ei, miza putand consta chiar in identitatea companiei sau in cea a produsului oferit pe piata', spune Laura Leonte, avocat specializat in proprietate intelectuala si drepturi de autor.

AGERPRES
Ultimele stiri pe BankNews.ro: