Chiritoiu:Discutam cu jumatate din lanturile de magazine despre monitorul preturilor; o vom scoate la capat in cateva luni
Data publicarii: 14-10-2015 | EconomieMonitorul preturilor reprezinta o continuare logica a monitorizarii reducerilor de TVA la paine si mai apoi la alimente si este posibil sa fie finalizat in cateva luni, a declarat marti presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu.
"Pana acum ne-am concentrat pe monitorizarea reducerilor de TVA. Luna septembrie a fost ultima monitorizata, iar la sfarsitul acestei luni vom avea rezultatele. Odata cu trecerea iuresului cu reducerea TVA vom reveni la interesul pe termen mediu de a permanentiza un instrument de genul acesta (monitorul preturilor -n.r.) prin care consumatorul sa gaseasca informatia intr-un singur loc, sa poata compara cu usurinta ofertele mai multor magazine. Cred ca discutiile progreseaza, nu atat de repede cum mi-as dori eu, dar suntem in discutii cu jumatate din lanturile prezente pe piata romaneasca, eu cred ca si altele se vor alatura discutiilor, si o vom scoate la capat in cateva luni", a explicat Chiritoiu.
Potrivit acestuia, in randul marilor retaileri "nu exista un entuziasm" in acest sens, dar o parte si-au exprimat disponibilitatea de a participa la acest proiect.
"Problemele invocate de retaileri se refera la dificultatile organizatorice, pentru ca implica resurse, teama sa nu apara informatii eronate si apoi sa fie prejudiciati. In plus, sunt diferente de preturi de la un magazin la altul si le este teama ca si aceasta poate sa dae prost daca se vede ca intr-un oras este mai scump decat in altul. Eu sunt convins ca pentru cei care au preturi mai atractive, acest instrument va fi bun. Cu siguranta, unele lanturi vor fi interesate, iar ceea ce ne intereseaza pe noi si pe consumator este ca din concurenta asta intre ei sa rezulte conditiile cele mai bune pentru consumator", a mai sus presedintele Consiliului Concurentei.
In opinia sa, experienta capatata in monitorizarea preturilor dupa reducerile de TVA este benefica pentru implementarea noului mecanism.
'Monitorul preturilor' reprezinta un proiect prin care autoritatea de concurenta spera sa se intensifice concurenta in aceasta piata, reducand costurile de informare ale consumatorilor. Acest proiect se va materializa printr-un site care va afisa comparatii de preturi pe categorii si produse alimentare relevante.
AGERPRES
Tag-uri:
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut