Cele mai multe reclamatii ale turistilor romani plecati in vacante in UE au vizat sectorul transporturilor, in 2015

Data publicarii: 05-02-2016 | Economie

Peste 200 de romani aflati in vacanta in tari din Uniunea Europeana au depus, in 2015, reclamatii vizand nemultumiri legate de serviciile si produsele oferite, cele mai multe, 78%, fiind legate de domeniul transporturilor, a declarat, joi, Irina Chiritoiu, directorul Centrului European al Consumatorilor Romania (CECR), intr-o conferinta de specialitate.

'Din cele 202 contestații primite în 2015, am rezolvat, pe cale amiabilă, peste 70%. 21% dintre reclamații au vizat serviciile hoteliere, în special pe cele cumpărate online. Am avut și două reclamații privind spectacolele la care românii au fost în UE, în vacanță. Avem, când vorbim de transporturi, multe reclamații și în sectorul închirierilor de mașini, nu numai pentru serviciile prestate de companiile aeriene', a precizat Irina Chirițoiu.

Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) a lansat aplicația mobilă ECC-Net Travel App care ajută consumatorii să își exprime drepturile de consumatori în limba țării de destinație. ECC-Net Travel App oferă cunoștințe juridice și suport lingvistic în 23 de limbi ale UE, plus norvegiană și islandeză. Aplicația este gratuită și se poate accesa și offline astfel încât nu trebuie să intri în costurile serviciului de roaming. Aceasta este disponibilă pentru dispozitive mobile cu sisteme de operare iOS, Android și Microsoft Windows. Aplicația poate fi descărcată și de pe site-ul Centrului European al Consumatorilor România.

'Centrul European al Consumatorilor s-a alăturat rețelei ECC-Net la 1 ianuarie 2007, pentru a-i sprijini pe cetățenii UE în domeniul achizițiilor transfrontaliere. Rolul nostru este să oferim consultanță juridică gratuită în probleme de comerț transfrontalier și să încercăm rezolvarea pe cale amiabilă a sesizărilor pe care le primim de la consumatorii români, dar și din alte state membre', spune Irina Chirițoiu.

Cele mai multe reclamații privind sectorul de călătorii ajung la CECR de la românii care merg în Ungaria, Italia, Spania, Germania, Bulgaria și Franța.

Plângerile consumatorilor împotriva unor companii din UE pot fi preluate numai dacă aceștia sunt rezidenți sau cetățeni ai unui stat membru al UE (plus Norvegia și Islanda) și dacă legislația comunitară este aplicabilă.

Reprezentanții CECR spun că dacă o soluționare pe cale amiabilă nu este posibilă, Centrul poate oferi sfaturi cu privire la calea de urmat — mediere, procedura europeană privind cererile cu valoare redusă (sub 2.000 de euro), procedura europeană privind somația de plată sau un alt organism.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: