Ministrul Comunicatiilor: Scopul nostru este sa vindem actiunile de la Romtelecom, dar nu la orice pret

Data publicarii: 05-02-2016 | Economie

Ministerul Comunicatiilor intentioneaza sa creasca valoarea actiunilor Romtelecom inainte de privatizare, in conditiile in care potentialul companiei este "fantastic de mare", a declarat vineri ministrul Comunicatiilor, Marius Bostan, care a evitat sa inainteze o suma pentru actiunile respective.

"Consultanții lucrează, suntem într-un proces. Este un proces transparent. Sunt discuții tehnice avansate între consultanții noștri și consultanții OTE. Așteptăm să alegem cea mai bună soluție. Scopul este să vindem, dar nu putem vinde la orice preț. Nu am ales încă soluția de privatizare. Ne dorim asta, dar ne dorim să o facem într-un mod în care valoarea acțiunilor noastre să fie cea mai bună. Acesta este scopul meu. Să ridic valoarea acțiunilor pe care le deținem. Eu cred că Telekom are un potențial fantastic. Are un număr de clienți impresionant, are niște servicii, este în dezvoltarea unor noi tehnologii și cred că potențialul de creștere al companiei este fantastic de mare", a menționat Marius Bostan.

Întrebat la cât evaluează participația statului, Marius Bostan a evitat să ofere un răspuns. "Am o evaluare, dar nu o pot comunica. Influențăm negocierile", a precizat ministrul. În opinia sa, Romtelecom "nu este foarte transparentă în acest moment, nefiind listată".

"Noi ne dorim o listare, ne dorim o transparentizare pentru această companie. Nu este foarte transparentă în acest moment, nefiind listată", a mai spus ministrul Comunicațiilor. Potrivit acestuia, compania are nevoie de o politică de dividende pentru a fi listată.

"Poate acum Romtelecom nu arată așa cum ar trebui să arate. Poate mai sunt și clienți nemulțumiți. Sunt convins că partenerii noștri vor înțelege că este nevoie de o abordare puțin mai agresivă în planul de afaceri al companiei și vom căuta soluții pe parcursul acestui an. Fără o politică de dividende nu putem veni în fața investitorilor să listăm. Vom construi o politică de dividende. Cumva, lucrurile sunt în proces. Nu putem spune și nu putem da un timp, un deadline. Ține de piață, ține de situația economică, în general, pentru că avem o cotă foarte importantă acolo și este o decizie strategică foarte importantă. Am avut și săptămâna trecută întâlniri cu consultanții, vom avea și zilele următoare. Deci este un proces prioritar pentru noi", a mai spus Marius Bostan.

La jumătatea lunii august 2014, Romtelecom și Cosmote România au anunțat că vor fi reprezentate comercial prin intermediul brandului Telekom România, iar produsele și serviciile vor fi oferite sub brand-ul "T". Telekom România este un brand care aparține Deutsche Telekom, una dintre companiile de top la nivel mondial, cu peste 142 milioane de clienți pentru servicii mobile, 31 milioane de linii fixe și peste 17 milioane linii broadband (la 31 decembrie 2013).

Sursa: Agerpress