Costescu: Lansam cat mai curand procedura de selectie a managerului TAROM pe ordonanta de guvernanta corporativa

Data publicarii: 06-02-2016 | Economie

Autoritatile vor demara cat mai curand procedura de selectie a managerului companiei TAROM, pe ordonanta de guvernanta corporativa, in conditiile in care mandatul actualului director general, Christian Heinzmann, se apropie de sfarsit, a declarat, vineri, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, dupa intalnirea cu primul ministru Dacian Ciolos.

Întrebat dacă Christian Heinzmann va rămâne în fruntea TAROM, ministrul a precizat că acesta se poate înscrie la concursul de selecție a managerului general ce va fi lansat curând în baza ordonanței de urgență nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice.

"Heinzmann, dacă va rămâne după data de expirare a mandatului său, în octombrie sau noiembrie, este decizia dânsului. Noi, oricum, pentru a nu avea sincope în această companie (TAROM — n. r.) lansăm cât mai curând procedura de selecție pe 109, care trebuie să fie gata cel puțin până la data la care i se termină dânsului mandatul. Evident că la această competiție domnul Heinzmann este liber să se înscrie și o poate face. Dânsul va decide dacă se mai înscrie sau dacă dorește, din motive medicale, să părăsească mai repede compania. Este decizia dânsului", a spus Costescu.

În ceea ce privește reînnoirea flotei, șeful de la Transporturi a reiterat că TAROM va trebui să își definească mai întâi strategia comercială, să știe unde vrea să zboare și când să zboare.

"În ciuda unor declarații care vor să arate o preocupare pentru această zonă, care dau tot felul de soluții pe genunchi cu privire la reînnoirea acestei flote, eu îmi mențin aceeași părere: TAROM trebuie în primă fază să își definească strategia comercială, să știe unde zboară, când zboară și ce își dorește să facă. Din paleta de strategii pe care o au companiile la dispoziție, numai după definirea acesteia va putea decide. Bineînțeles că este acum într-o situație foarte puțin plăcută, foarte puțin comodă, dar acest punct poate fi și un avantaj, pentru că ei ar avea ocazia să își dimensioneze flota de la zero. Numai după ce se va face această strategie, ei vor putea să primească o părere calificată despre modul în care se va înnoi această flotă, complet sau prin mecanismele moderne începând cu anumite bucăți de flotă, treptat-treptat, prin mecanismele de buy-back, de leasing, pentru că este foarte clar că în acest moment strategia de a cumpăra aeronave la preț de aeronavă nouă are foarte puține șanse. Dar nu vreau să mă pronunț pe acest aspect", a explicat ministrul.

Potrivit acestuia, strategia comercială va fi elaborată de un consultant, un proces de selecție a acestuia fiind deja demarat, pe 15 februarie urmând să fie deschise ofertele.

"Această strategie va fi elaborată de consultantul care va fi angajat acum. Din câte știu, pe 15 februarie vor trebui deschise ofertele de la consultanții care s-au înscris în această competiție. Cel care va câștiga, va stabili și această strategie, împreună cu oamenii din companie, pe baza informațiilor lor. Vreau să vă spun că în aviație am avut — și aici vorbesc în numele ministerului — o experiență bună când s-a mai făcut o astfel de strategie. Ea a dat rezultate foarte bune pe primii doi ani. A fost făcută atunci de o firmă germană, foarte cunoscută în zona consultanței. Problemele au început să apară atunci când noul management, numit pe anumite criterii, a renunțat să mai aplice această strategie. Atunci totul s-a dus în zona cifrelor roșii", a adăugat Dan Costescu.

Sursa: Agerpress