Justitia europeana a decis ca forma sticlei de Coca-Cola nu poate fi o marca inregistrata
Data publicarii: 24-02-2016 | EconomieIncercarea producatorului american de bauturi racoritoare Coca-Cola Co. de obtine statut de marca inregistrata in Uniunea Europeana pentru celebra sa sticla de bauturi a esuat, deoarece justitia comunitara a decis ca designul sticlei nu este suficient de distinct pentru a o diferentia de alte produse de pe piata, informeaza DPA.
În 2011, grupul american a făcut o cerere la Oficiul pentru Armonizare în cadrul Pieței Interne (OHIM) pentru ca designul sticlelor sale să obțină statutul de marcă înregistrată. Însă, OHIM a decis în 2014 că forma respectivă nu are niciun caracter distinct care să justifice obținerea statutului de marcă înregistrată.
Într-o decizie publicată miercuri, Curtea Generală a UE a susținut decizia anterioară a OHIM, apreciind că sticla Coca-Cola "nu posedă niciun fel de caracteristici care să o diferențieze de alte sticle disponibile pe piață".
Obținerea statutului de marcă înregistrată pe baza formei este foarte dificilă. În cazurile anterioare, justiția europeană a stabilit reguli clare potrivit cărora cei care vor să beneficieze de protejarea proprietății intelectuale trebuie să dovedească faptul că produsul poate fi recunoscut de consumatori exclusiv prin forma sa și nu în combinație cu logo-ul sau alt semn.
Producătorul Coca-Cola s-a declarat dezamăgit de decizia Curții Generale și ia în considerare o eventuală contestație la Curtea de Justiție a Uniunii Europene.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut