74% dintre companiile din Romania se promoveaza pe retele de socializare, in special pe Facebook (studiu)
Data publicarii: 24-02-2016 | EconomieTrei sferturi dintre companiile din Romania utilizeaza retelele sociale pentru promovarea activitatii, iar Facebook este platforma numarul 1 de comunicare in social media, releva un studiu intocmit de EY Romania, dat publicitatii miercuri.
Potrivit cercetării, 74% dintre respondenți foloseau, în 2015, rețelele sociale pentru promovarea companiei, iar reprezentanții acestora au declarat că plănuiesc să le utilizeze în continuare, procent în creștere, de la 58% în 2014. În același timp, 13% dintre cei chestionați spun că nu utilizează social media pentru promovare, dar plănuiesc să apeleze la acest mijloc în perioada următoare (procent în scădere de la 28%, în 2014).
Rezultatele studiului EY România arată, totodată, că platforma preferată în România, anul trecut, a rămas Facebook cu 92%, în coborâre cu doar un procent față de anul anterior. La nivel global, Facebook conduce clasamentul celor mai utilizate platforme, cu 93%.
De asemenea, în România o creștere semnificativă, de 14%, înregistrează și LinkedIn, care la nivel global este pe locul 3, cu 71%, devansat de Twitter aflat pe locul 2 cu 79%. În plan local tot o creștere de 8% înregistrează YouTube, față de procentul la nivel internațional, de 55%. În România, a doua cea mai mare rată de creștere o înregistrează Instagram de la 7% la 20% (36% la nivel global).
Din punct de vedere al strategiei unei companii pentru social media, analiza EY România arată că 44% dintre respondenți susțin că au astfel de inițative la nivelul echipei de marketing, iar 21% au această strategie integrată chiar la nivelul întregii companii. Numai 2% dintre cei chestionați au spus că au o strategie de promovare pe rețelele de socializare numai la nivelul echipei comerciale, în scădere de la 7%, în 2014. Pe de altă parte, procentul celor care recunosc că nu au încă o strategie cu privire la rețelele de socializare este în creștere de la 27%, în 2014, la 32% anul trecut.
Comunicarea prin social media ocupa, anul trecut, între o oră și 5 ore din timpul săptămânal de lucru al majorității respondenților (58%), în creștere de la 54% în 2014, în timp ce pe segmentul cuprins între 6 și 10 ore se menține ponderea de 20%. La nivel mondial, o treime (33%) dintre companii comunică prin rețelele sociale în medie între o oră și 5 ore pe săptămână, 25% între 6-10 ore/săptămânal, respectiv 12% între 11-20 de ore pe săptămână.
Frecvența de utilizare a rețelelor de socializare a scăzut semnificativ în ultimul an, în condițiile în care numai 36% dintre respondenți au declarat că utilizează social media zilnic, iar 28% o dată la 2-3 zile și 23% săptămânal.
Conform raportului, 46% dintre departamentele de marketing sunt în topul departamentelor care se ocupă de rețelele de socializare și, totuși, 28% dintre cei chestionați spun că nu au un departament în cadrul firmei care se ocupă de comunicarea prin rețelele de socializare.
Analiza EY România a fost efectuată pe baza unui chestionar cu 28 de întrebări la care a răspuns, în perioada 3 — 20 noiembrie 2015, un număr de 270 de reprezentanți ai unor companii importante prezente pe plan local.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut